Is pesten strafbaar?
Ik ben jaren gepest, en heb daar een aantoonbaar trauma van opgelopen.
1.5K
1.5K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook heel erg lang gepest, het is inderdaad heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 'geestelijk' gepest. Negeren, ze willen niet met je omgaan met vrienden erbij.. Hoewel ze me mochten. Ik was te groot lang en stil.. Stil vanwege ziekte.. Achja, vaak hebben ze pestten nodig om zich zelf beter te voelen. Nare mensen :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf ben zo'n 30 jaar geleden gepest, jarenlang. Het voelt ongeveer als een verkrachting. Eigen vergelijking maar ik ben niet de enige die dit zo voelt. Gelukkig wordt er nu meer aandacht aan besteed, zie oa in 4e antwoord de bijgevoegde links. Praat er over. Ik wens je veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan het gebeurde los te laten. Het is verleden tijd, je kunt er niets meer aan veranderen. Door je dit soort dingen af te vragen, blijf je er alleen maar mee bezig en straf je jezelf alleen maar langer. Als je het achter je laat, kun je je richten op positieve dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Widar, daar kun je gelijk in hebben maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Het heeft bij mij wel 10 jaar geduurd. Voorbeeld: In de Kalverstraat liep er iemand tegen mijn schouder aan. Zonder opzet dat weet ik ook wel, maar toch had ik het gevoel te worden gepest. Nog een voorbeeld: in de supermarkt is iets uitverkocht - idem dito. Het sleet met de jaren. Het heeft me tijd gekost om één en ander te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jjjjjjjj: Ik weet het. Ik ben er ook nog niet altijd vrij van. Soms, op een slechte dag, zou ik hetzelfde gevoel kunnen hebben bij wat jij beschrijft in de Kalverstraat. En bij mij is de laatste pesterij al bijna 20 jaar geleden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.