Als je, je vergist hebt in een afspraak bij de huisarts mag deze je dan weigerenen om een nieuwe afspraak te maken die week?
Ik moet naar de huisarts en had een afspraak gemaakt maar had mij op de een of andere manier vergist en was dus helaas niet op de afspraak geweest. Ik ken de arts nog niet, het zou de eerste afspraak zijn dus was er wat extra tijd gereserveerd. De assistente belde mij dus waarom ik niet was geweest en heb mijn verontschuldigingen uiteraard aangeboden en uitgelegd dat ik mij spijtig genoeg vergist had. Ze was ten eerste heel erg onaardig en zei dat dit niet kon en dat ze met mensen die al op de eerst afspraak niet op komen dagen geen goede ervaringen had. Ik was een beetje verrast. Maar goed ik wilde bij deze graag een nieuwe afspraak maken maar zij zei dat dit absoluut niet mocht en dat ik vanaf volgende week pas weer mocht bellen om dan vervolgens een nieuwe afspraak te maken. Ik was inmiddels verontwaardigd maar nog altijd vriendelijk en vroeg haar waarom dit was en de reden was dat de praktijk mensen zoals mij op deze manier laten weten niet gediend te zijn van zulke praktijken. Nou ik heb het nog geprobeerd want ik moet gewoon naar de huisarts maar kon het vergeten. Mag dit?
Toegevoegd na 24 minuten:
Ik had de afspraak gemaakt voor een medisch probleem en niet (alleen) voor de kennismaking met de arts.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.