Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je tijdens het autorijden drinken?

Alcohol achter het stuur is verboden, maar als je nu bijvoorbeeld 1 blikje bier tijdens je rit drinkt, drink je niet teveel alcohol maar het mag niet. Mag je bijvoorbeeld wel een blikje Cola drinken tijdens het autorijden en waarom mag je dan geen biertje drinken, terwijl je daardoor de norm van alcohol en verkeer niet overschrijdt. Niet dat ik het zou willen doen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar het antwoord. Alcohol tijdens het rijden wel/niet of mag je gewoon niets drinken tijdens het autorijden (net zoals telefoneren).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je mag alles drinken wat je wilt achter het stuur, zolang je maar niet boven het wettelijke promillage uitkomt. Je kunt dus rustig met een blikje bier achter het stuur gaan zitten. Misschien wordt je aangehouden, maar zolang je de blaastest doorkomt, kunnen ze je er geen bekeuring voor geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij mag dat. Helaas heeft het een negatief effect op je blaastest als je wordt aangehouden, je hebt het immers net op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag niets achter het stuur doen wat je aandacht afleid..
dus niet drinken, eten, boek lezen, bellen met mobiel in je hand, en nog even mag je zelfs niet meer roken achter het stuur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag.

Je bent misschien in de war met de situatie in Amerika?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je geen alcohol achter het stuur drinken, ook niet als je stil staat. Ik heb ze wel eens een bekeuring zien geven hiervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor zolang er maar geen alcohol bevat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk mag je drinken, zeker met warm weer is het van levensbelang. Alleen bij alcoholische dranken moet je oppassen dat je onder de 0,5 promille blijft, bij beginners zelfs 0,2 promille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag wel, zolang je maar niet uit een gsm drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing