wat te doen met een sommatie aan mijn adres maar niet voor mij?
Ik vind een brief in de bus die niet aan mij gericht is maar wel aan mijn adres geaddresseerd is. Als ik die brief tegen het licht hou kan ik eruit opmaken dat een bedrijf dat deze persoon gesommeerd wordt binnen 24 uur geld over te maken.
Ik vermoed fraude. Wat moet ik doen?
Dit bedrijf benaderen? aangifte doen? brief retour afzender?
Toegevoegd na 12 minuten:
voor de volledigheid, ik ben de 1e bewoner op dit adres, dus niet voor de vorige bewoner of iets dergelijks.
het is een totaal onbekende naam aan wie dit geaddresseerd is, maar wel exact mijn straat/huisnummer/postcode.
en er woont niemand anders met deze naam op mijn postcode (dus geen foutief huisnr.).
verder heb ik de brief niet open gemaakt dus lijkt me niet dat ik betreffende bedrijf moet/kan benaderen.
Toegevoegd na 3 dagen:
waar ik nou nog geen antwoord op gehad heb, en wat dus meespeelde in mijn vraag is hetvolgende:
hoe kan het dat ik deze brief 'ineens' krijg?
zouden ze hiervoor al een soort welkomstbrief gestuurd hebben? en een eerste herinnering? want dat is toch normaal? waarom heb ik die dan niet gekregen?
mijn brievenbus zit niet in mijn voordeur, dus zat er iemand in mijn post te rommelen?
verder, is het waarschijnlijk een rekening voor een postorder. dat zou dan ook op mijn adres zijn afgeleverd toch?
zou iemand voor mijn deur hebben staan wachten?
vandaar mijn suggestie om aangifte te doen, hoe eerder er een onderzoek naar is, hoe meer bijv. de buren of de postbode zich nog kan herinneren.
Waarom denk je aan fraude? Misschien heeft hij gewoon een betalingsachterstand? Is het een vorige bewoner van jou huis of woon je er al jaren?
Als het een vorige bewoner betreft die nog niet zo lang weg is zou ik de brief "retour afzender" doen met de mededeling dat de persoon daar niet meer woont /of op dat adres onbekend is.
Woon jij zelf daar al jaren, dan kun je er mee naar de politie stappen en vragen wat te doen omdat je vermoed dat het geen zuivere koffie is.
Misschien heeft iemand jouw adres misbruikt.
Al die knoppen ook....
ik woon hier als 1e inwoner al 5 jaar en nog nooit post onder een andere naam gehad.
maar dat zal ik inderdaad nog even checken bij de gemeente morgen. is dat afdoende?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.