Wie heeft hier een antwoord op ?
Hier in mijn woonplaats is een gloednieuw complex gebouwd met ruim 180 (huur)woningen. Dit gebeurde in opdracht van de WBV en iedere bewoner/huurder kreeg de kans,om gebruik te maken van één van deze woningen.
Enkele jaren geleden kwam er een gezin naast mij wonen,die NIET wilde mee betalen toen ik vroeg,of zij wilden delen in de kosten van en nieuwe schutting. Kortom die schutting is mijn "bezit " omdat slechts ik alle materialen heb betaald. Nu gaat dit gezin binnenkort verhuizen naar dat nieuw complex ( De Boemerang) en nu vraag ik mezelf af ,wat mijn rechten zijn ? Ik bedoel,is het vreemd om aan de nieuwe buren te vragen of zij voor die schutting willen betalen ? Als het een negatief antwoord wordt,mag ik dan "eisen",dat zij er bijvoorbeeld niks aan mogen doen zoals schilderen,lakken,beitsen of er potjes aan hangen etc ? Of is het verstandig om i.s.m. de WBV dit op te lossen ? Mijn vraag is dus : Bestaat hier een wettelijke regeling voor ? De schutting heeft ruim Euro 250,00 gekost.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.