Ik heb een jaar of vijf de wereld rond gereisd en in verschillende landen gewoond. Een jaar of vier terug heb ik bij mijn Nederlandse gemeente een...
adresverandering doorgegeven. Dat nieuwe adres was destijds in Ierland en zo heb ik mijn verplichte Nederlandse verzekering op kunnen geven. (bij het SIZ)
Ik was het SIZ echter nog 250 euro verschuldigt, die ik nooit betaald heb. Ik ben toen een tijd naar Azie gegaan, en toen ik terug kwam in Ierland las ik in mijn post dat ik justitie nu een euro of 500 verschuldigt was, gezien die onbetaalde rekening doorgeschoven was. Ook deze justitie bekeuring heb ik nooit betaald.
Ik zit nu in Zuid-Amerika maar ik ben van plan om binnenkort een baantje in Amsterdam te gaan zoeken.
Dan moet ik mij wederom verzekeren.
Denk je dat, na een jaar of vier, mijn onbetaalde rekening weer boven zal komen wanneer ik mij opnieuw verzeker?
Ook al is dat bij een andere maatschappij?
Is die verplichte (ik geloof) 90 euro per maand er nog altijd, of is er iets veranderd in Nederlandse verzekeringen?
Bij voorbaat dank.
Toegevoegd na 3 minuten:
PS: Ik begrijp dat de schuld blijft staan, ik vraag me echter af of deze opduikt wanneer ik me verzeker bij een ander bedrijf!