Kan een maatschappelijkwerker een volwassene dwingen om naar een psycholoog te gaan?
Hallo ik heb eens een maatschappelijk werker gehad en die zei me niet te willen helpen als ik niet naar een psycholoog zou gaan .. ik ben gestopt met deze maatschappelijk werker omdat ik de noodzaak van een psycholoog absoluut niet zag. Maar ondertussen zit ik wel met dingen waar een maatschappelijkwerker me prima even in had kunnen begeleiden want eigenlijk hebben zich problemen zo een beetje opgestapeld omdat ik er te weinig van weet, bepaalde papieren etc .. Ik heb het de maatschappelijk werker duidelijk gemaakt wat nu het probleem is en waarom ik een psycholoog niet zie zitten .. ik heb daar dan ook een hele goede reden voor wat een verleden kwestie is .. ik vond het al een hele stap om een maatschappelijkwerker aan te vragen. Maar mag een maatschappelijkwerker zoiets wel doen? Want door zijn gedoe ben ik inmiddels ook behoorlijk tegen die persoon uit gevallen .. ik ben het nu ook eenmaal zat dat ik met dingen opgezadeld word waar ik niets aan heb en niet word geholpen met de dingen waar ik mee geholpen moet worden .. het is mijn goed recht lijkt me zelfs want ik ben 25 jaar.. Ik weet niet anders dat er maar 1 persoon een psycholoog kan opleggen en dat is de rechter .. maar die dingen zijn helemaal niet aan de orde .. ik heb alleen problemen met bepaalde papieren, want als ik ze invul zoals een kwijtschelding voor gemeentelijke belastingen dan moet ik toch de volle pond betalen. (3x is mijn formulier afgewezen) terwijl ik er wel recht op heb. Wie heeft nu gelijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.