ik wil mijn dochter dezelfde achternaam als mijzelf geven
vreselijke vraag en ik voel me ongemakkelijk om hem hier te stellen maar ik kom er niet uit zelf ,;
mijn vraag gaat eigenlijk over de berekening van de termijn voorafgaande aan de verzorgingstermijn van 5 jaar .
Haar vader is namelijk gedurende die periode gedetineerd geweest , mag ik de tijd van die detentie daarvan aftrekken ? hij heeft toen immers niet in gezinsverband met ons samengewoond , hij is na zijn detentie wel weer 6 maanden bij ons ingeschreven geweest.
het zou ruim een jaar schelen hij heeft 13 maanden vastgezeten , dus ruim 4 jaar op de totale berekening . zou deze tijd eraf mogen , dan kan ik het nu aanvragen zonder dat hij daar toestemming voor moet geven ,hij zal dit nooit doen ook al is hij al 7 jaar uit beeld.
Het is een agressieve man , gelukkig nooit naar mijn dochter toe, maar ik ben bereid eventuele ellende van hem te riskeren mits het niet afgewezen kan worden en het dus ook echt zin heeft , mijndochter wil erg graag mijn achternaam, en ik zou het ook fijn vinden . ik weet niet of het er toe doet , maar hij heeft ook nooit alimentatie of iets dergelijks betaald .
Toegevoegd na 12 minuten:
*ik heb alleen het ouderlijk gezag en we zijn nooit getrouwd geweest. Dat betekend dat het niet in overleg met hem hoeft mits hij niet langer dan een 4e deel van de de periode voorafgaande aan de 5 jarige verzorgingstermijn deel heeft uitgemaakt van onze gezinssituatie. vandaar dat voor mij die berekening zo belangrijk is
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.