Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil weer terug naar Nderland. Maar on iets te huren moet ik ingeschreven zijn. En zonder adress can ik niet inschrijven. Wat doe ik nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
567

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt je altijd nog inschrijven bij instellingen zoals het Leger des Heils. Zij fungeren dan als postadres.

Als je via de makelaar iets wil huren, hoef je niet eerst tijden op de wachtlijst te hebben gestaan. Daar kun je ook terecht, als je nog niet ingeschreven staat in Nederland. Huren via de makelaar is vaak wel duurder.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wel...maar 't is een goeie binnenkomer! Kun je vandaaruit verder.
Vragen of jij tijdelijk bij iemand ingeschreven mag staan. Toen wij terug kwamen naar Nederland hebben we ons tijdelijk op het adres van mijn ouders in laten schrijven.

Dat inschrijven is dan het eerste wat je moet gaan doen na terugkeer, samen met de hoofdbewoner gezellig naar het gemeentehuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het adres van een bekende als postadres gebruiken (als je daar toestemming van hebt) en via antikraakbewegingen huren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan altijd particulier huren en je in die gemeente inschrijven. Vanuit daar kan je verder zoeken bv inschrijven via een woningbouwvereniging
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande site van de overheid vond ik het volgende:

Het kan zijn dat u na (langdurig) verblijf in het buitenland wilt terugkeren naar Nederland. Er bestaat geen speciale vergoeding hiervoor. U kunt het beste contact opnemen met de gemeente waar u zich wilt vestigen. Zij kunnen u vertellen of u in aanmerking komt voor een huis in de sociale woningsector of voor inkomensaanvulling. Zaken zoals belastingen, zorgverzekering, pensioen en school voor uw kinderen moet u zelf regelen.

Contact opnemen dus met de gemeente waar je wilt gaan wonen. Zij kunnen je verder helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding