Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo. We hebben een dochter van 17 die is ongewild lid geworden van de ECI mag dit? Alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
641

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geachte heer/mevrouw ,

Ik kan me voorstellen dat het voor een ouder nooit leuk is om er achter te komen dat zijn/haar minderjarige dochter iets is aangegaan bij een bedrijf.

Op de internetpagina waar het artikel gratis aangeboden werd, stond duidelijk vermeldt dat er een voorwaarde van 4 VIP aankopen in een jaar aan vast zat. In het registratieformulier heeft uw dochter schijnbaar niet haar echte geboortedatum ingevuld. Had ze haar echte geboortejaar ingevuld, had ze een melding gekregen ‘dat men ouder dan 18 jaar moet zijn’.

U kunt het artikel retourneren. U doet dit op een van de 2 manieren:
• Neem contact op met onze Klantenservice via 0900 – 8324 (€ 0,20 p.m., max. € 10,-) om een afhaalopdracht in te plannen.
• Breng het artikel naar een DHL Servicepoint van uw keuze. Klik hier voor het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint.

Graag onder vermelding van: Afspraak met ECI Webcare (o.v.v. Jessica)
Alleen dan kunnen we erop toezien dat alles correct wordt afgehandeld.

Met vriendelijk groet,

Jessica
ECI Webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat ze dan toch ergens iets heeft ingevuld of ergens heeft aangevinkt waarbij stond vermeld ze lid werd van eci(waarschijnlijk erg klein aangegeven). Als dat zo is, dan mag dat, maar ze mogen haar niet zomaar lid maken. Ik denk dat een telefoontje of mailtje wel genoeg is om het weer op te zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook zo'n persoon, ik had me laten lokken door een actie van eci waaruit niet bleek dat ik vast zat aan een verplicht aantal boeken kopen. Ik heb mijn ouders laten bellen , toen werd het opgezegd , we moesten wel het welkomstgeschenk terug betalen. Ik was erin getrapt door een mailtje van limewire.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dochter is minderjarig en er had getekend moeten worden door een wettelijk vertegenwoordiger. Neem contact, als ouder, op met eci en zeg per direct op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: nee!

Ik heb zelf een blauwe maandag voor ECI/NBC gewerkt. Twee dagen, ik blijk absoluut niet in staat te zijn iets te verkopen waar ik niet achter sta. En de regels zijn glashelder: nog geen 18, geen expliciete toestemming van wettelijke vertegenwoordiger, géén geldige overeenkomst.

Er zijn verkopers die proberen daaromheen te komen, ze targeten namelijk het liefst zo jong mogelijke mensen omdat die gemakkelijker over te halen zijn. Maar het mag dus absoluut niet. Laat ECI dus weten dat je dochter nog niet meerderjarig is en geen toestemming heeft zo'n abonnement aan te gaan, dan moet ECI het contract gewoon verscheuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding