Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een instelling zomaar vragen of de ouderlijke macht gewijzigd wordt?

Ik heb te maken met een instelling voor mijn zoon en de maatschappelijk werkster daar vroeg of de ouderlijke macht gewijzigd kon worden, zodat alleen ik de toen desbetreffende papieren kon ondertekenen. Het was mij duidelijk dat zij het teveel gedoe vondt om het aan mijn expartner te vragen die in het buitenland woont. Mag een instelling dat zomaar aan je vragen? Ik heb gezegd dat ik dat niet ga doen, en dat mijn expartner dat ook absoluut niet wilt. Hij is immers de vader van zijn kinderen.

Ik neem aan dat als je uit elkaar bent, je papieren ook alleen mag ondertekenen? Of is daar altijd de andere ouder ook voor nodig, zelfs als hij in het buitenland woont, in dit geval Groot Brittanie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heeft je ex niet een faxmachine ergens in de buurt? Dan kan hij de toestemming voor dingen faxen, is makkelijker dan per post.
Een instelling zou het moeten respecteren en waarderen als beide ouders verantwoordelijkheid voor hun kind willen dragen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je uit elkaar bent, is het afgesproken hoe de ouderlijke macht is verdeeld. Doen jullie co-ouderschap, of heb jij de ouderlijke macht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt er ook aan in wat voor een instling je kibd verblijft. Niet voor alle zorg zijn beide handtekeninfen nosig, maar voor ggz bv wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een instelling vraagt zoiets niet zomaar. Veel gedoe zal ook geen argument zijn( ze krijgen gewoon per uur betaald). Mogelij vertraagt het tekenen van de vader bepaalde aanvragen. Vraag eens waarom de maatschappelijk werker deze vraag heeft gesteld. Ik ha ervan uit dat het in het belang van uw kind is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing