Wat kan ik het beste doen?
Na jarenlang trekken aan een dood paard hebben we opgegeven om als wederhelften door het leven te gaan. Kortom : Ik moest maar weg gaan, dit heb ik gedaan om stress te voorkomen met de kleine kinderen die ik heb. Ik ben met 2 kinderen bij mijn ouders weer ingetrokken. Nu heeft mijn ex de sloten veranderd en kan ik niet aan mijn spullen komen. Het huis staat op beide namen, het is van hem, en ook van mij, en van de bank natuurlijk :-) Ik betaal maandelijks nog altijd een deel van de hypotheek. Ik heb inmiddels een advocaat opgezocht en deze zegt : je mag jezelf toegang verschaffen in je eigen woning, hij mag geen andere sloten erop zetten. Jurofoon geeft aan, dat wat meneer heeft gedaan mag niet. U mag zelfs een raam inslaan en zo naar binnen wandelen en uw spulletjes eruit halen. Politie zegt, maar dat mag niet wat u ex partner heeft gedaan. U mag uzelf toegang verschaffen. Ik raad u niet aan dit met geweld te doen, maar proberen met u ex partner te praten en het zo op te lossen. Als u besluit toch een raam in te tikken, mag u dit doen.
Nu is het zo dat dit 2 weken geleden is gebeurd. Ik heb via de woningbouwvereniging inmiddels een huurwoning toegewezen gekregen. En wil deze week de slaapkamers etc ophalen gaan. Ik heb gevraagd om de sleutel, echter die krijg ik niet van hem. Hij wil mij niet alleen in huis hebben. Ik kan de spullen ophalen als hij er is geeft hij aan. Dit durf ik niet zelf te doen. Wat kan ik doen?
Graag hoor ik iets
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.