mogen echte namen in een boek gezet worden indien ik het anoniem schrijf ?
Ik ben een tijdje bezig aan een biografie over mijn leven.
Daarvan zal er gesproken worden over seksueel mishandelingen, pesterijen en zeldzame ziekte. Normaal was ik die boek aan het schrijven onder mijn eigen naam .
Maar ik botst elke keer tegen een muur aan de namen zijn daarin wel veranderd maar toch moet ik dingen uit laten zoals mijn zus en moeder enz.... kun je moeilijk een andere naam aan geven. Indien ik alles zou schrijven zou ik schending van het privé leven doen, waarvoor ik dus een straf kan krijgen. Nu ben ik het boek terug aan het herschrijven want heb er teveel uit gelaten wat niet goed voelt. Ga nu de boek dus anoniem uitbrengen onder een artiestennaam en de namen in dat boek zullen ook nog eens veranderd zijn of mogen dan de echte namen in dat boek indien het toch anoniem is geschreven ?
Het boek zal herschreven worden door iemand anders die veel beter met letters overweg kan dan ik. Dus haar naam zal ook als auteur in dat boek komen + mijn artiestennaam dan. Mijn vraag is mogen de echte namen in dat boek staan indien die toch anoniem is geschreven ?
Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoeling van mijn boek is dus dat er veel tips zullen in bewerkt worden om ander slachtoffers van seksueel mishandeling te helpen + ook pesterijen en dodelijke ziekten. Op het einde van het boek zullen heel wat tips in staan. Daarom wil ik deze biografie schrijven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.