Stiefdochter erft huis, maar echte kinderen claimen ook. Wie krijgt gelijk?
De stiefvader van mijn nichtje is van de week overleden. Haar moeder is vorige maand al overleden. Stiefvader heeft in testament laten zetten dat stiefdochter het huis krijgt zodat ze daar kan blijven wonen. Echter, zijn eigen kinderen willen in bezwaar gaan. Hebben ze gelijk?
Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een toevoeging: Ik besef dat ik niet eens zeker weet of er een testament is eigenlijk. Wat ik wel zeker weet is dat de stiefvader het huis mede op haar naam gezet heeft.
Toegevoegd na 1 uur:
ok. Ik denk dat het duidelijk is in het geval er een testament is. Of dat het geval is heb ik nog niet doorgekregen.
Maar laten we in deze vraagstelling even van uitgaan dat het NIET zo is.
Ik weet ook dat stiefkinderen in principe niets erven, maar het huis is, bij leven van de stiefvader, mede op naam gezet van de stiefdochter. En na het overlijden is zij in feite dus de enigste eigenaar.
Dus wat ik vermoed dat dit helemaal buiten het erven staat, het huis is gewoon niet het eigendom meer van de stiefvader, dus kan het ook niet geerfd worden?
Graag bronnen als iemand iets anders denkt te weten...
p.s. ik weet dat inderdaad wel contact op gaat nemen of al heeft genomen met een notaris. Maar ik vraag het hier gewoon uit nieuwsgierigheid, en omdat ik het eigenljk eerder wilt weten ;-)
Toegevoegd na 1 week:
Er is inderdaad wel een erfenis.
Maar echt relevant blijkt dit ook niet te zijn. Want de stiefvader heeft BIJ LEVEN al het huis mede op naam van de stiefdochter gezet.
Op naar een advocaat die verstand heeft van erfrecht. Of de notaris aanschrijven van het testament.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.