Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Alleenstaande moeder woont in rotterdam wil terug vlak bij haar ouders wonen 300km van Rotterdam vandaan ,ze heeft een sociale uitkering.

Zo kunnen de ouders makkelijker bijspringen bij ziekte of als ze werk krijgt.Men mag toch verhuizen omdat ze in Rotterdam niemand heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Verhuizen staat vrij. Dat zal het leven voor jou wat makkelijker maken. Mogelijk kun je dan weer aan het werk als je ouders af en toe willen oppassen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag je verhuizen je mag wonen waar jij je prettig voelt. Het is voor jou wel veel makkelijker om vlakbij je ouders te wonen dus ik zou zeggen huisje zoeken en genieten van het leven. Suc6.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een andere plaats verhuizen mag inderdaad wel.

Het kan helaas alleen lastig zijn om aan een betaalbaar(huur)huis te komen.
Die krijg je (vaak) alleen via de gemeente en daar hebben ze vaak de regel dat je er al (in de buurt) moet wonen (maatschappelijk gebonden zijn) of dat je er moet werken (economisch gebonden) zijn.

Je kunt ook aan een huurhuis komen via een makelaar of een particulier, maar dat is vaak duur :-(

Als het om een kleine plaats gaat, ver van de Randstad, kan dit misschien ook wel meevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouders kunnen natuurlijk ook bij haar in de buurt gaan wonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor kinderen, zeker voor schoolgaande is het een ramp om naar een ander deel van Nederland te moeten verhuizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
voor jonge kinderen is da nog helemaal geen ramp. kinderen passen zich heel snel aan, blijkt altijd maar weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn de kinderen schuldig aan een scheiding? Er wordt weinig rekening met hen gehouden.
De moeder wil het makkelijker krijgen, in de buurt van de ouders. Trouwens ook leuk voor de omgangsregeling, 300 km. Toen ze nog niet gescheiden was wilde ze toen naar het einde van Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ramp is het niet voor kinderen, heb het zelf vroeger vaak meegemaakt, mij vader werd regelmatig overgeplaatst.
Ik heb daar nu nog altijd profijt van, ik kan overal wennen, voel me overal thuis. Wie zegt dat de moeder gescheiden is? dat staat toch niet in de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minimaal hebben de kinderen toch een vader? Of is ze door de wind zwanger geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan toch ook weduwe zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, dat staat wel in de vraagstellig. Ze is weduwe, maar niet gescheiden.
Raar antwoord, of moet je perse gelijk hebben, van mij mag het hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat mij erom dat er zo snel conclusies worden getrokken, je bedenkt er vanalles bij waarvan je helemaal niet weet of het wel zo is. Je hebt het over het belang van de kinderen, de omgangsregeling,of ze al eerder wilde verhuizen, daar gaat de vraag toch helemaal niet over. Daar reageerde ik dus op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft een sociale uitkering staat er, geen weduwe uitkering. Zegt genoeg toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gaat het toch niet om, het gaat erom dat ze wil verhuizen. Niet om wie of wat ze is en doet of niet doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PPPPFFFFFFFFF.
Een argument om in de gemeente van de ouders huisvesting te krijgen kan zijn dat ze zo nodig als mantelzorger voor haar ouders kan optreden.
Zijn de kansen op werk in de gemeente van haar ouders beter?
Een voor de toekomst van de kinderen belangrijke vraag is wat voor hen het beste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet zo snel een plaats binnen Nederland bedenken die 300 km van Rotterdam ligt. Bedoel je dus emigreren? ik denk dat je dan je uitkering verliest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het noorden van Groningen ben al bijna 300 km verder hoor!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding