Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een kamer gehuurd. er zit geen verwarming in. heb ik recht op verwarming?? wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Je hebt de kamer toch gezien en toen was er toch ook geen verwarming. Koop een elektra kachel
ronron1212
14 jaar geleden
Je kunt zelf een elektrisch kacheltje kopen.
Ik neem aan dat je de kamer tevoren bekeken hebt, dus dan heb je 'm gehuurd zoals hij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huur geeft recht op een kamer en niet op een verwarmde kamer.
Als je toch goedkoop warm wilt worden kun je de aanschaf van een springtouw overwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een mondelinge dan wel schriftelijke overeenkomst hebt gesloten met de eigenaar van die kamer, ben jij net zozeer aan die overeenkomst gebonden als degene waar je de overeenkomst mee gesloten hebt.

Als uit die overeenkomst niet blijkt dat je recht zou hebben op verwarming, dan heb je dat dus niet.

Zou je op de overeenkomst terug willen komen, dan heeft de tegenpartij datzelfde recht en die persoon zal dan ongetwijfeld de huur (willen) aanpassen..is dus verhogen..

Mij komt het voor dat je géén RECHT hebt op verwarming en dat je er derhalve goed aan doet voor je eigen verwarming te gaan zorgen.

Ik raad je aan niet al te moeilijk te gaan doen want zoals één persoon hier terecht al opgemerkt heeft..je ligt zo weer buiten..in een onverwarmde STAD..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt ervan af wat er in het contract staat dat je getekend hebt, wordt een verwarming in het contract niet vermeld dat heb je in principe hier ook geen recht op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recht op verwarming bestaat denk ik niet. Maar je zou het wel mee kunnen nemen in de berekening van de huur. De overheid heeft een puntensysteem ontwikkeld om de maximale huurprijs te kunnen berekenen. Wanneer de huurprijs hoog is, dan betaal je wellicht te veel. Je kunt na de huurprijscheck dan een lagere huurprijs afdwingen bij de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing