Wanneer kan ik een deurwaarder verwachten die alles in mijn huis in beslag neemt?
Ik heb niet over heen te komen schulden, die ik onmogelijk nog kan afbetalen, na een winkel gehad te hebben die geflopt is. (ik ben nog niet failliet officieel).
Brieven van deurwaarders genoeg. Wat oet er allemaal gebeuren voordat ze hier op mijn stoep staan met een gerechterlijk bevel dat ze alles in beslag komen nemen, en kan ik een beetje inschatten wanneer dat is?
Toegevoegd na 12 uur:
Betalingsregelingen treffen, daar ben ik allang voorbij. Sommigen hebben het al geaccepteerd, anderen niet (want veel te weinig). Ook de meeste betalingsregelingen heb ik niet kunnen nakomen, omdat het allemaal veel te veel is.
Bij gemeente ben ik al geweest. Kredietbank is nu 1 van de schuldeisers. Schuldhulpverlening mag ik momenteel niet in, omdat ik nog helemaal geen inkomen heb. Uitkering wel aangevraagd, maar dat kan even duren.
Op mijn bankrekeningen staat niets, allemaal in het rood. Maar kunnen ze, als ik straks een uitkering heb, de hele uitkering in beslag nemen dan? Is daar geen rechterlijk bevel voor nodig? En word ik daar van op de hoogte gesteld vantevoren, of staan ze echt zomaar op de stoep?
Schuldeisers bellen heeft in ieder geval geen zin meer, die willen alleen nog maar bloed.
Toegevoegd na 12 uur:
Die links geven alleen informatie over een faillisement. Nu ben ik officieel nog steeds niet failliet. Daarvoor moeten 2 schuldeisers dat aanvragen bij de rechtbank.
Betekend dit dat ze nog geen beslag kunnen nemen zolang je nog niet failliet bent, of wel?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.