Kan ik bij de burgerlijke stand van een gemeente vragen of mijn broer en zijn vriendin geregistreerd partners zijn?
Hij wil er met mij niet over praten, en heeft niet lang meer te leven. Mijn zus en ik willen te weten komen of zijn vriendin zijn geregistreerd partner is, in verband met een eventuele erfenis. Bedankt.
Toegevoegd na 3 dagen:
Even een reactie van de aasgieren.
Jammer inderdaad dat jullie allemaal zo snel uitgaan van het negatieve.
Twee jaar geleden heeft onze broer een Russische bruid "genomen", maar is niet met haar getrouwd.
Onze ouders leven niet meer, en hij is dus ernstig ziek.
Hij wil niet praten over zijn situatie, zelfs niet over zijn wensen voor begrafenis of crematie.
Is het zo vreemd dat wij willen weten hoe het zit?
Bedankt voor de antwoorden, we weten nu dat we het niet kunnen te weten komen.
Je hoeft niet altijd van het negatieve uit te gaan, oordelen doen we zo lekker snel en makkelijk.
Verder is 'het uit een warm nest komen' geen keuze, je kan er niets aan doen als het warme nest er niet is, je kiest je plek om geboren te worden niet uit.
En ook het gebroken gezin is geen keuze voor kinderen.
Verder kan iemand uit een niet warm nest en een gebroken gezin een heel normaal sociaal mens zijn, vind het erbij halen van deze zaken echt nergens op slaan.
Iets dergelijks kan in elke familie voorkomen, warm of niet, gebroken gezin of niet. Heb door mijn werk vaak sterfgevallen meegemaakt en veel toestanden over erfenissen gezien, die komen in alle soorten families voor. Deel jouw mening wel, maar uit de vraag blijkt niet dat de zussen de erfenis op willen eisen, die suggestie wordt misschien gewekt, maar het zou ook een andere reden kunnen hebben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.