Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik nog toelslag proberen te krijgen voor de kinderopvang?

Als beide partners werken en daarnaast kinderopvang nodig hebben, krijgen zij via de belasting hierop een bepaalde korting.

Als beide partners een uitkering ontvangen en daarnaast kinderopvang nodig hebben, krijgen zij via de gemeente hierop een bepaalde korting.

In ons geval, werkt de ene partner, en krijgt de ander een WIA uitkering.
Vanwege de noodzaak van deze uitkering en dermate zware lichamelijke klachten
is het voor deze partner ook onmogelijk om voor ons kind te zorgen.
Er is dus kinderopvang nodig. Helaas, is nu gebleken, dat we niet meer in aanmerking komen voor de subsidie van de gemeente. Aangezien we niet beide werken, komen we ook niet in aanmerking voor vergoeding van de belasting.
Kortom, er is voor ons wel kinderopvang nodig, maar geen vergoeding

Is nog een andere instantie waar ik kan aankloppen, want de gemeente, heeft 't 2 jaar betaald, maar heeft vandaag besloten dat ons gezamelijk inkomen te hoog is, en nu krijgen we dus niks meer.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kijk even op de site van de belastingdienst, zie de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die toeslag wordt toegekend door de afdeling Toeslagen van de Belastingdienst. Als je daar gekeken hebt en niet in aanmerking komt, dan houdt het op.
Het is een toeslag die je krijgt als de kosten in relatie tot het inkomen te hoog zijn, dus als de gemeente ook vindt dat jullie die kosten zelf kunnen dragen, dan zul je dat moeten doen.
Ik zou voor de zekerheid nog wel informeren bij de gemeente of er andere mogelijkheden zijn, maar ik geef je weinig kans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Navragen bij het UWV, zij zijn de uitvoerende instantie van de WIA. In bijgevoegde link staat dat je deel moet nemen aan een re-integratieproject. Het UWV heeft inzicht in de gegevens waarop je WIA is gebaseerd. Vraag hen of er in jullie geval een uitzondering bestaat, waardoor je toch recht heb op kinderopvangtoeslag.

Overigens is het zo dat als bij werkenden het gezamenlijk inkomen te hoog is, er geen recht bestaat op kinderopvangtoeslag en het lijkt me in jullie geval ook zo dat als het gezamenlijk inkomen inderdaad te hoog is, dat er geen recht meer is. Er wordt vanuit gegaan dat je de kosten dan ook gezamenlijk kunt dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding