Mag je vuurwerk naar iemand / een dier / iemand's huis of terrein toegooien?
Mag je (aangestoken) vuurwerk in de richting van iemand, een (huis)dier), of iemand's huis of bijvoorbeeld zijn achtertuin gooien?
Als het niet mag op basis van welk wetsartikel is dit strafbaar?
Toegevoegd na 3 uur:
Bovenstaande vraag is NEUTRAAL gesteld, ik ben NIET van plan om dit uit te proberen, ik ben eerder bang hier vroeg of laat slachtoffer van te worden, in dat geval wil ik wel graag weten waar ik mee te maken heb, juridisch gezien.
Als je een vraag als de bovenstaande leest en hem anders interpreteert, uitgaat van een vijandige houding dan is dat zeker niet iets dat objectief uit bovenstaande tekst is af te leiden. Dergelijke interpretaties zijn dan ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Prettige jaarwisseling toegewenst aan een ieder, maar probeer wel te lezen wat er staat.
- (poging tot) mishandeling
- bedreiging met geweld
- vernieling van eigendommen
Als ze mij vuurwerk toegooien krijgen ze een klap op z n smoel want dat pik ik niet.
Ik verbaas me hier al drie, inmiddels bijna vier dagen, over hoe veilig ik tussen de kerst en oud en nieuw over straat kan hier . Dat ben ik beslist niet gewend; dat heeft de afgelopen tien jaar eigenlijk niet gekund. Vanwege o-ver-al rondslingerend vuurwerk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.