Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bezwaar aantekenen voor een boete met daarop de verkeerde geboortedatum.

ik heb zojuist een boete gekregen. Niet voor door rood rijden, niet voor te snel rijden, alleen maar voor het fietsen zonder licht. (wat een onzin). Nu las ik op me gele blaadje dat de geboortedatum verkeerd is opgeschreven. (Er staat '97, en het is '96). heeft het nut als ik nu bezwaar aanteken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

ik zou protesteren,waarschijnlijk heb je geluk.
ik dacht dat ambtelijke papieren correct moesten zijn,daar ze anders ongeldig waren.suc6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat moet je altijd proberen.het nee heb je ja kun je krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
waarschijnlijk zal je de boete wel moeten betalen
zoals ik gevonden heb op internet

Toegevoegd na 8 minuten:
2de link is een voorbeeldbrief van een bezwaarschrift
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja gewoon proberen, er worden zware criminelen vrij gesproken door vorm fouten, dus dit is een fout...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het zin heeft, tuurlijk. je kan het toch altijd proberen?
Al is het alleen al voor je eigen gevoel van "opkomen voor je zelf".

OVerigens ben ik het niet met je eens, dat zonder licht fiets niet bestraft hoeft te worden. Je bent daarmee een risico voor een eventuele aanrijding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee heb je, ja kan je krijgen, proberen dus.
Overigens is het geen 'onzin', fietsers zonder licht zijn vaak erg moeilijk te zien voor automobilisten, als je er werkelijk zo over denkt zou ik ook weinig medelijden met je hebben indien je een keer van fiets afgereden wordt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verlichtingsbon valt onder de wet Mulder.

De wet Mulder heeft al een zeer groot aantal uitspraken (jurisprudentie) opgeleverd. De belangrijkste: als een agent ziet dat u (een betrokkene of in ieder geval zijn auto) een strafbare gedraging pleegt dan maakt het
volgens de rechtbank niet uit of

* geboorte datum verkeerd is genoteerd.
* u dat deed met een rode auto, een blauwe of een groene
* of het een Opel of een Volkswagen was,
* of het in de Stationsstraat was of op de grote Markt
* of u (bijv.) in Amsterdam of in Rotterdam door rood licht reed.

Kortom, alle gegevens op de aankondiging van beschikking en op de beschikking zelf zijn nauwelijks relevant. Uiteraard kun u bezwaar indienen tegen "fouten" die zijn gemaakt, maar vanwege de administratiefrechtelijke afdoening wordt de beschikking vernietigd en krijgt u een nieuwe acceptgiro met de gewijzigde gegevens.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Je kan nu aangeven dat jij niet de persoon bent die op de boete vermeld is. Echter als de gegevens in de computer van het CJIB worden gezet wordt er vaak een naamscontrole uitgevoerd waarbij gegevens kunnen worden aangepast. Het kan dus goed zijn dat je gegevens wel goed staan op de accept die je gaat krijgen. Goed opletten zou ik zeggen, gele papiertje is niet meer als een concept afschrift van de gekregen boete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel goede vraag, hoor..dus een plus van mij.

Als het om een fout in een dagvaarding zou gaan kon je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan de daarop omschreven beschuldiging ontkomen.

Nu het echter 'maar' om een bekeuring gaat..maak je vrijwel geen enkele kans daaraan te ontkomen.

Wèl mag je eisen dat je geboortedatum juist wordt vermeld..waarna jou een nieuw schikkingsvoorstel wordt toegestuurd.

Pas echter wèl op want de kans is niet denkbeeldig dat jij ervan beschuldigd wordt..zelf een verkeerde geboortedatum aan de politie opgegeven te hebben.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing