Is dit moord (zie toelichting)?
Stel je neemt een vuurwapen en schiet iemand met opzet door zijn hoofd echter achteraf wordt wetenschappelijk bewezen dat de persoon al dood was toen je schoot.
Is dit volgens de in Nederland gangbare opvattingen en de in Nederland gangbare uitleg van de wet strafbaar als moord?
Ik weet het antwoord niet, hoewel de vraag misschien op een raadsel lijkt is hij dat niet, het is meer iets wat ik me afvraag naar aanleiding van een uitspraak die ik ooit gehoord heb.
Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedenk me nu net dat ik de vraag verkeerd stel.
De oorspronkelijke hypothetische situatie ging uit van iemand die met voorbedachten rade schiet op iemand die op hetzelfde moment ongeveer halverwege is met het naar beneden vallen van een wolkenkrabber.
De situatie is dan natuurlijk anders, je beëindigt het leven van de persoon dan voordat de zwaartekracht dat doet, maar die is eveneens onvermijdelijk.
Mijn excuses voor de verwarring.
+1 goeie vraag
Een geparkeerde auto brak echter zijn val, berichtten Amerikaanse media woensdag.
Magill brak onder meer zijn benen door de val van 122 meter hoogte waarin hij een snelheid van zo'n 200 kilometer per uur bereikte. Was ook een vrijwillige sprong
Stond tijdje terug op Nu.nl.
Je zou dan maar net zijn doodgeschoten geworden haha.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.