Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik producten aanpassen en dan door verkopen?

Ik wil een webshop starten. Wil designs maken, op shirts, posters, flyers, enzo, printen. Daarna doorverkopen. Het probleem is natuurlijk dat ik zelf de posters niet kan drukken en de shirts zelf kan maken. Ik heb dus een leverancier nodig. Ik dacht (zolang mij webshop nog klein is) zou ik dan gewoon als klant posters en shirt kunnen kopen, bewerken en dan verkopen voor een iets duurdere prijs.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

In de regel mag je alles verkopen wat je wilt. Dat kunnen nieuwe spullen zijn, die je hebt ingekocht, en voor een hogere prijs doorverkoopt, of tweedehands spullen.
Maar zodra je het hebt over het aanpassen van afbeeldingen, dan heb je te maken met het auteursrecht, dat op deze afbeeldingen kan zitten. En op veel afbeeldingen zal auteursrecht zitten, ook als dat niet is aangegeven. En dat betekent dat de afbeelding niet van jou is en dat je deze niet zomaar mag gebruiken. Ook als je de afbeelding bewerkt, blijft het auteursrecht bij de oorspronkelijke maker.
Schending van het auteursrecht kan je een behoorlijke boete opleveren.
Dus voor je begint met het bewerken van afbeeldingen, is het verstandig om je goed te verdiepen in het auteursrecht.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing