Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er Nederlandse complottheorieen, zo ja, welke?

In de USA zijn er complottheorieën mbt Roswell, JFK en 9-11.. Zijn er ook complottheorieën over Nederlandse zaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker, en dat is ook wel logisch... mensen willen dingen graag begrijpen en in een context plaatsen... en we zijn door schokkende ervaringen ook steeds argwanender geworden...

De laatste complottheorie die ik hoorde was, dat Karst Tates helemaal niet zelf op die mensen was ingereden, maar dat hij voordien in zijn hoofd was geschoten door de veiligheidsdienst, en daardoor de macht over het stuur verloor... dit werd 'onderbouwd' met de bewering dat alle mensen hun zelfgemaakte filmpjes en foto's moetsen inleveren, en dat er geen helicopterbeelden werden getoond, omdat daarop 'alles te zien zou zijn'...
De agent die het hoofd van Karst T. vasthield zou dit hebben gedaan om de kogelwond uit het zicht te houden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nederland en België
De Nederlandse politicus Pim Fortuyn is uit de weg geruimd door inlichtingendiensten
De "Mannen met witte pakken" bij de Nederlandse Bijlmerramp zouden agenten van de Israëlische geheime dienst Mossad zijn geweest
In de jaren 1970 werden in België seksfeesten, zogenaamde Roze Balletten georganiseerd om hoge ambtenaren en politici af te persen
De Bende van Nijvel in België was geen bende gewelddadige criminelen, maar een organisatie die tot doel had de Belgische staat te destabiliseren en warm te maken voor een extreemrechts regime
De Belgische koning Albert I zou bij het klimmen in de Ardennen van een rots geduwd zijn door Duitse spionnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spannend. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complottheorie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen in witte pakken zijn er genoeg. Ze heten hier 'technische recherche' en die zullen het na de bijlmerramp druk genoeg hebben gehad maar zelfs journalisten indertijd konden niet bedenken wat die mensen nou eigenlijk zouden moeten doen daar. Dan krijg je idd erg rare verhalen.
Zeker, de meest recente is geloof ik de moord op Pim Fortuyn, de overheid zou er achter zitten. Theo van Gogh heeft er zelfs een film over gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet er nog wel eentje, Het koningshuis zou betrokken zijn bij een soort geheime wereldorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moord op Pim Fortuin,buiten echtelijke dochters Bernhard. Enz enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En er is er nog een dat beatrix voorzitster zou zijn van een wereldleiders groep toch? Iets met een groot landgoed in nederland waar ze overleggen??
(Ik weet het ik ben vaag :P)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt de Bilderberg Conferentie, denk ik.. Een geheimzinnig gebeuren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wat dat is en wat er gebeurt is één groot ? Plusje
humana en knorr zouden in handen zijn van de vrijmetselaars, de eerstgenoemde zou alleen geld opbrengen voor de vrijmetselaars en geen nut hebben voor de 3rde wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk maar eens op www.klokkenluideronline.nl. Daar komen werkelijk de meest vage complottheorieën voor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding