Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben mijn identiteitskaart verloren wat kan ik doen/verwachten?

wat zijn de kosten en moet ik een bepaalde boete betalen? Waar moet ik naar toe om een nieuwe aan te vragen? ik ben namelijk 18 en ik wil graag een nieuwe aanvragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als uw paspoort of identiteitskaart gestolen of verloren is, moet u daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. U krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heeft u nodig om een nieuw reisdocument aan te vragen. U moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure en extra administratiekosten.
ronron1212
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst naar de politie om aan te geven dat je het hebt verloren. Daar krijg je een papiertje en daarmee moet je naar de gemeente, daar maken ze dan een nieuwe en dat kost ongeveer €53,-
Je moet ook een goede pasfoto meenemen.
Dan duurt het een paar dagen voordat die klaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je naar de gemeente gaan om een nieuwe aan te vragen. De kosten verschillen per gemeente, je moet wel een goede pasfoto meenemen en dan is hij over een paar dagen- 1/2 weken klaar. Als je je ID alleen hebt verloren en hij niet is gestolen hoef je geen aangifte te doen bij de politie. Hoop dat ik hierbij je vraag heb beantwoord =)

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT: Soms kan het inderdaad ook zijn dat je een boete krijgt, hoeft niet altijd, maar ik zelf heb dat wel een keer gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing