Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Buren hebben een zeer lelijke tent gebouwd om hun boot in te schuren, ik heb met ze gesproken dat het niet zo fraai is om te zien.?

Ik heb het met ze besproken op een nette manier, ik heb hier een B&B en mijn gasten kijken er pal op. Ik heb zelfs al een keer mee gemaakt dat gasten hier kwamen kijken en om die reden niet wilden boeken. De verstandhouding met deze mensen is minder, overigens zijn wij niet de enigen, en ze willen er niets van weten om de situatie te veranderen. De buurman doet net of hij wat mankeert en de boot niet kan schuren, maar hij gaat gewoon dagelijks naar zijn werk. Is hier wat tegen te doen? en dan nog liefst op een manier dat je geen ruzie met de buren krijgt ook al hebben ze die al met het gros van het dorp? Ik denk in de richting van een wettelijke verordening waar men niet om heen kan. Bij voorbaat dank voor het mee denken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Informeer bij de gemeente (wellicht afd. Ruimtelijke ordening). Geef aan dat je hebt getracht om tot een oplossing met hun komen, maar zonder resultaat. Eventueel foto's maken en indien mogelijk voorzien van een klachtenbrief medeondertekend door straatbewoners. Iemand heeft best wel een redelijke termijn om even een boot of caravan te mogen doen opknappen, echter het moet wel binnen een redelijke termijn zijn afgerond. Voorts is het zeker niet de bedoeling dat eigenaren van boten/caravans die langdurig in hun tuin of straat mogen doen laten staan. Er zijn daarvoor speciaal ingerichte stallingsplaatsen voor. Tevens het feit dat er sprake is van een grote tent is er in dit geval sprake van een situatie waarin het huidige bestemmingsplan, woon-leef situatie, niet voor bedoeld is. Suc6!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nou, eerlijk gezegd denk ik het niet. Als ze die boot gebouwd hebben om hun tent in te schuren, zal die niet al te lang blijven staan lijkt me. En ik neem aan dat de tent in hun eigen tuin staat, dus ik denk dat je er weinig tegen kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar is zeker wat aan te doen!

Sommige problemen zijn namelijk heel makkelijk op te lossen door het dichtbij jezelf te zoeken. Live and let live is het devies. Houd dus op met zeveren en richt je energie op belangrijkere zaken.

En anders geef jezelf op voor de Rijdende Rechter, dan heeft het volk weer wat te lachen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt volgens mij alleen hopen dat die boot binnenkort het water in gaat.
Als die tent op hun eigen grond staat dan zou ik gewoon een beetje meewerken,met de buren anders laten ze hem straks extra langer staan.
Dat is nou weer het nadeel dat je vrij woont,en ik zie voor de rest geen oplossing.
Het is geven en nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat je op die manier de sfeer nog verder verpest.

Kun je niet iets moois tussen de tent en jullie zetten. Een kunstwerk van ongeveer het juiste formaat?
Een andere manier is om te zorgen dat die boot afkomt, ga met een paar man helpen (een boor schuren en aflakken is trouwens geen makkelijk werk, er moeten veel strakke dunne lagen lak op).

Kijk wat het minste kost en het meest oplevert en neem daarin ook de verstandhouding met die mensen mee. Als die je het leven zuur gaan maken kan je B&B daar vreselijk onder lijden.

Toegevoegd na 6 minuten:
boor = boot
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schakel de Rijdende Rechter in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding