Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom willen mensen zo graag een gevaarlijke hond?

Ik begrijp niet wat iemand met een agressief dier wil en eigenlijk ook niet waarom het mag.

Het verbaasd me ook dat ze dan ook nog eens gaan beweren dat de hond niets doet en verwachten dat anderen dit maar accepteren.

Je kunt een hond nooit 100% vertrouwen, het blijft een dier. Snappen ze dat niet, willen ze het niet snappen of nemen ze het risico voor lief?

Ik heb niets tegen honden, deze vraag gaat zuiver over honden die als agressief te boek staan, of bewust agressief gemaakt worden door hun eigenaren om een bepaalde reden, en dus aantoonbaar verantwoordelijk zijn voor ellende.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (14)

Het is bluffen en a-sociaal gedrag wat tot uiting komt om zo'n hond in huis te halen.
Iets van kijk mij stoer zijn samen met de hond.
Ze snappen het gevaar en de angst van mensen donders goed en dat is hun "lol".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gevaarlijke hond kun je vergelijken met een snelle auto.

Een soort verlengstuk van je ego.

Ik ben het helemaal met je eens, doe mij maar een lieve labrador!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stoer doen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben zelf ook geen hondenmens, maar ik vind eigenlijk dat honden niet van nature agressief zijn. De zogenaamde rassen die mijns inziens zo te boek staan zijn zo door de eigenaren "gemaakt".
Een hond is boven alles een roedeldier en heeft een sterke leider nodig die hem in het gareel houdt. Zodra je dit niet doet neemt hij de rol over en heb je de poppen aan het dansen. Mijns inziens zijn juist de zogenaamde "agressieve" rassen juist honden die een sterke roedel leider moeten hebben.
Mensen die bewust een dier agressief maken voor gevechten of andere doeleinden zouden gewoon geen dieren mogen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat zij vinden dat het een 'stoere' uitstraling geeft. Arme hond.......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast de kleine teckel (slaat werkelijk snel aan) hebben we ook een Dobbermann. Je hoort 'm niet veel, maar vreemde mensen op ons erf met eventuele kwade bedoelingen gaan een pittige tijd gemoet!
We hebben onze dieren nooit vals proberen te maken echter, uitzichzelf bewaken ze ons gebied. Kortom, ze hebben een dagelijke functie!

Toegevoegd na 2 minuten:
gemoet= tegemoet.
Enne de kleine heeft grootheidswaanzin omdat 'ie weet dat de grote hem zal ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is omdat ze van hunzelf iets willen compenseren.
Ik ben stoer want ik heb een gevaarlijke hond!
Moet je maar eens kijken wat voor types meestal een pitbull achtige hond hebben. "Sjonnie" achtige types met een joggingbroek aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze mensen laten zich vaak leiden door angst en negativiteit. Daarbij past ook een agressieve hond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast alle reeds genoemde redenen (die heleaas in de meeste gavllen op gaan, meine is groter en het is o o k mogelijk een dier als wapen te gebruiken.
Een dier is niet verboden (normaal gesproken)
dus kun je zo je gang gaan.
Honden zijn zeer trouwe en werkzame dieren (het ene ras nog meer da het andere maar in de basis wil elke hond graag iets voor zijn baas doen en weet niet wat wel en niet kan anders dan hij van zijn baasje leert)
Van oudsher worden honden dan ook voor de meest uiteenlopende activitieten en wel het meest om zijn neus (wapens, drugs, personen enz.
Volgens serieuze fokkers (hoe zerieus kun je zijn)van vechthonden is dat traditie en doe ze dit om het ras met zijn kenmerken niet te laten verdwijnen.
Met klem wil ik benadrukken dat bovenstaande wat mij betreft geen vrijbrief is om op een dergelijke manier met dieren om te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft allemaal te maken met hun imago.

Net zoals de kleding die men draagt. Dan heb ik het over iedereen. Ook de personen die een teckel hebben, hebben een hond die bij hun past. Of tenminste waarvan zij vinden dat ze bij hun past.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschillende redenen
- Huis / zichzelf bewaken
- "indruk" maken, stoerdoenerij
- Erop geilen dat andere mensen, bijv. mensen met opgevoede honden, voor ze weg moeten lopen
- ...
"het hondenras is mooi" "vroeger hadden wij ook zo'n hond en die was heel lief" hoor je wel eens, maar daar is eigenlijk bijna nooit iets van waar.

Ik vind trouwens niet dat je bepaalde rassen als agressief moet bestempelen. Het ligt toch zeer zeker aan de baas en hoe die met de hond omgaat. Natuurlijk zullen mensen die "indruk" willen maken voor een bepaald soort honden gaan. En daardoor worden dat soort rassen als agressief bestempeld (los van dit verhaal staat natuurlijk de pitpull, dat is gewoon een mismaakte hond, net als veel andere rassen door doorfokkerij en kunstmatige selectie zijn verrot en mismaakt).

Maar ook de zogenaamde "lieve, gezinshond" (sorry, klopt niet) labrador retriever is bij het verkeerde baasje agressief te krijgen. En makkelijk ook. Ik mis een vinger door een labrador. En een stuk van mijn knie door een Duitse Herder. Ook zogenaamd een ras dat niet bekend staat om zijn agressiviteit. Het is het baasje die de hond verkloot. En de hond krijgt dan de schuld. Spuitje (mits er een kind is gebeten),...dan koop je toch gewoon een nieuwe?

Het is trouwens ook zó eenvoudig tegenwoordig om een hond te kopen. Bijv. voor een paar euro per maand bij de rentenaar. En tja, een hond moet ook "doel" hebben. En helaas is dat vaak een fout doel. Bijvoorbeeld "voor de kinderen" of "laten zien dat je een stoere hond aankan". Jammer, maar ondertussen wordt er niets aan gedaan en komen er steeds meer gezellige agressieve honden bij. Met net zulk agressieve baasjes. Ik mag er niets van zeggen, want dan moet ik dood. Of moeten mijn honden dood. Of mijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om gans eerlijk te zijn ,ik ben gek op honden en dan het liefst degelijke en grote waakhonden zoals een herdershond of een bouvier teneerste zal er niemand op het idee komen om je handtas te nemen of je kop in te slaan voor enkele eurootjes ,geef mij mijn trouwe viervoeter mee en ik ga overal gaan wandelen en geen enkel boefje die mij gaat ambeteren ook al is mijn hond een totaal sociale en brave loebas ,geen enkel mens die mij zal kwaad willen doen als ik met die hond alleen op stap ben ,dus kwestie van dat je met een Jack Russell of een Maltezertje geen enkele dief op afstand kan houden ook al maken die hondjes een hels lawaai doen die trouwens altijd ook als er niks aan de hand is ,dus ja ik begrijp het dat mensen door dergelijk gevaar een degelijke waakhond nodig hebben om criminelen ver weg te houden ,dat men die dieren onnodig agressief maakt neen dat is enkel nodig voor politiehonden maar verder zou dit verboden moeten worden ,een agressieve hond is nergens voor nodig ,een lieve hond zal ook zijn familie beschermen bij echt gevaar !! Dus ik hou van grote honden maar het moet daarom geen rottweiler of pittbull of dobberman zijn want ja helaas zijn die gefokt om aan te vallen en ja dat kan men missen he ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelukkig willen de meeste mensen geen gevaarlijke hond...maar voor degenen die dat wel willen is de reden vaak angst... compensatie van eigen zwakte dus... (al zullen ze zelf denken dat het stoer is om zo'n hond te hebben).
Jammer genoeg zijn deze mensen vaak juist het minst geschikt om zo'n hond consequent op te voeden.... met alle gevolgen van dien...
Een hond is van nature een sociaal dier, dat rekening houdt met anderen.
Agressieve honden worden zo agressief gemaakt, waardoor ze vaak onvoorspelbaar en verknipt reageren.
En dat alleen om anderen te intimideren...
Vreselijk kortzichtig en onverantwoordelijk, en nodeloos wreed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze bang zijn. Ooit vroeg ik eens een vriendin waarom ze eigenlijk een man nodig had. Ze zei, dan heb ik geen hond nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing