Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je een makro pas hebben om in de makro gaan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja zonder die pas kom je niet binnen.

Je kan hem wel van iemand lenen dat is geen probleem. Je hebt hem namelijk ook voor het betalen nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt voor de makro inderdaad een pas nodig.

om een pas aan te vragen moet je 16 of ouder zijn en bewijs hebben dat je bij de kamer van koophandel bent ingeschreven. een makro pas is persoons gebonden er kunnen dus geen andere mensen op uw pas naar binnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
de toegang met pas van anderen kan wel maar je kan niet pinnen omdat er dan met een andere naam wordt betaald en dat zou je kunnen verraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooie antwoorden allemaal, maar niet compleet.

Ja om de Makro binnen te gaan heb je een pas nodig. Bij de ingang houd je de pas bij een scanner en gaan de poortjes open dan kan je naar binnen. Ook kunnen ze soms een steekproef doen en dan vragen ze je om een legitimatie. Als je je pas vergeten bent, kan je dit melden aan de balie en kunnen ze je alsnog binnen laten.

Officieel mag je de pas niet uitlenen aan een ander. Behalve als je de ander gemachtigd hebt. Zie daarvoor de huisregels:
http://www.makro.nl/public/home/Services/Huisregels
http://www.makro.nl/public/204296

Bij het afrekenen word opnieuw de pas gescand (of magneetstrip gebruikt) zodat de bon op naam word afgedrukt. Er staat dus bij Makro in het systeem wat je allemaal gekocht hebt. Zonder Makro pas kan je niet betalen. Na het afrekenen kun je gewoon betalen, Credit card, cash of pin (of Makro betaalpas)

Dan de realiteit:
Mijn moeder heeft een Makro pas en ik gebruik hem soms (met ons huwelijk bijvoorbeeld, wegwerp spul etc etc.) of als ik in het krantje leuke winstpakkers heb zien staan.
Ik ben nog nooit gevraagd een legitimatie te tonen.
Bij het betalen geef ik gewoon mijn moeders Makro pas af en betaal ik met mijn eigen bankpas (die op mijn naam staat) ze heeft nog nooit van Makro te horen gekregen dat dit niet mocht. Ze doen er helemaal niets mee.

Vroeger en dan heb ik het over echt lang geleden mochten kinderen onder de 12 niet mee naar binnen, mocht er maar 1 persoon extra per pas mee naar binnen. En moest je altijd rijbewijs, paspoort of ID laten zien. Dat is nu niet meer.

Er staat in de huisregels wel dat er maar 1 persoon extra mee naar binnen mag. Maar ik ben laatst met mijn vader en moeder mee gegaan naar binnen, het personeel zag het en het mocht gewoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik schreef: "Na het afrekenen kun je gewoon betalen, Credit card, cash of pin (of Makro betaalpas)"

Dat moet natuurlijk zijn: "Na het scannen kun je gewoon betalen, Credit card, cash of pin (of Makro betaalpas)"
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing