Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je als minderjarige met een staatslot?

Voor mijn 17e verjaardag heeft een collega mij twre staatsloten gegeven. Ik weet echter niet wat ik moet doen als het blijkt dat ik een winnend lot heb. Mijn moeder zei dat zij het geld moest opnemen maar dat ze het gaat uitgeven. Ik weet best dat de kans dat je wint klein is maar ik wil het toch graag weten. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dan wordt die prijs niet uitgekeerd. Want dit staat in de algemene voorwaarden:

Artikel 10 Minimum leeftijd
10.1 Als deelnemers aan de door de Nederlandse Staatsloterij georganiseerde loterijen worden niet toegelaten personen die nog niet de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.
10.2 Aan een minderjarige deelnemer die ten onrechte als meerderjarige aan de door de Nederlandse Staatsloterij georganiseerde loterijen heeft deelgenomen, worden eventueel gewonnen prijzen niet uitgekeerd.
10.3 De Nederlandse Staatsloterij neemt passende maatregelen om deelname door minderjarigen tegen te gaan.
Amadea
10 jaar geleden
Als minderjarige mag je geen (staats)lot kopen. Nu is een staatslot een waardepapier, dus zou het waardepapier kunnen verkopen aan je moeder of aan je collega. Voor te trekking heeft het de verkoopwaarde en na de trekking de prijs die er opgevallen is.

Nu zal bij kleine prijzen niet zo moeilijk gedaan worden.
En waarschijnlijk zal het verhaal dat je de staatsloten kado gekregen hebt, niet worden gezien als deelnemen aan de loterij, maar dat je collega je de eventuele opbrengst kado heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn volgens mij een jaar geldig, even nakijken. Anders wacht je, indien mogelijk, tot je 18 bent,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing