Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als er de eerste maandag van de maand om 12 uur een echte ramp gebeurt?

De sirenes zijn weer lekker aan het loeien hier, maar wat als er nu een echte ramp gebeurt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ik denk dat de sirenes dan doorgaan met loeien, zodat je dan toch wel alert raakt.
Rieneke1
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou me dr geen bal van aantrekken, dus waarschijnlijk zou ik het niet overleven. En ik denk dat ik ook niet de enige ben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan is dat waarschijnlijk wel op de radio of tv te horen/zien. Dan weet je dat het niet de maandelijkse sirene is maar een ramp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom zit ik elke eerste maandag van de maand, standaard binnen met de ramen dicht, van 12.00 tot 13.00 uur.
Als ik vanuit mijn raam, iedereen nog vrolijk buiten zie rondlopen, dan ga ik ook eens de deur uit.
Ik heb toch geen haast, en zeker geen haast om dood te gaan, en zit elke dag rond deze tijd toch thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou wel heel toevallig zijn als dat gebeurt. Bij ons gingen de sirenes vandaag om 12:05 uur en dan let je toch extra op of ze ook weer snel stil zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is te horen aan de toon van de sirene! Als er geen ramp is gebeurd, wordt eerst het sein "velig" gegeven: Langgerekte tonen, en daarna het sein "onveilig" in de vorm van kortere tonen achter elkaar.
In geval van een ramp worden alleen de kortere tonen (dus het sein onveilig) aangegeven, en niet de langdurige tonen van het veilig-signaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing