Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de afbeeldingen op eurobiljetten?

ik moet weten wat de afbeeldingen zijn voor en achterop de biljetten. Ik kan wel vinden uit welke stijlperiode de afbeeldingen zijn maar ik kan nergens vinden wat het nou eigenlijk is.

Als iemand iets weet zou ik het erg op prijs stellen.

PS. ik weet de plaatjes op de achterkant van €5,- en €500,-.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De vensters en bruggen op de biljetten bestonden tot voor kort niet echt. Maar daar kwam verandering in toen in Spijkenisse in de nieuwe wijk Stadskanaal over het daar aangelegde kanaal bruggen werden gelegd naar het evenbeeld van de eurobruggen. De bruggen werden dan ook toepasselijk de "Eurobruggen" gedoopt.

Het is vanouds gebruikelijk dat men een bekend object uit eigen land (bijvoorbeeld een gebouw of een beroemd persoon) op bankbiljetten afbeeldt, maar bij de eurobiljetten wilde men niet bepaalde landen bevoordelen door wel objecten uit deze landen te kiezen, maar niet uit een ander land. De getoonde objecten zijn daarom fictief en land-neutraal. Wel gaan er stemmen op om een 'persoonlijke' kant te ontwerpen voor elk land, vergelijkbaar met de euromunten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankbiljetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De poorten, vensters en bruggen op de biljetten zijn onbestaande bouwwerken.
Ze stellen verschillende stijlen en periodes voor de de Europese beschaving.
(zie bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing