Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er manieren om lage rugpijn te verminderen?

Heb er al anderhalfjaar last van. Soms lijkt het er gewoon in te schieten, heb dan zo`n pijn!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt dus last van het SI gewricht (Sacro-iliacale gewricht).

Ik heb daar ook regelmatig last van en heb van mijn fysio ooit een serie oefeningen gekregen om pijnklachten te verminderen.

De oefeningen vind je hier, misschien dat jij er ook wat aan hebt. Sterkte!

http://www.praktijkschouten.nl/joomla/images/stories/Oefeningen_lage_rugklachten.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ken het helaas maar al te goed.
Wat bij mij wel goed helpt is een stevige massage en daarna goed insmeren met tijgerbalsem.
Maar wat bij mij helpt hoeft natuurlijk bij u niet zo te zijn.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van spierverslappers of pijnstillers, maar als je daarvoor wilt gaan dan zou ik dat doen in overleg met een Arts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even voor het gemak er van uitgaande dat u er al mee naar de arts bent geweest.
Zo nee, dan zou een bezoekje zeker aan te raden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vage lage rug klachten houden vaak verband met een darm aan doening. Kan dit bij jou ook het geval zijn? Dan de darm aandoening aan pakken en dat kunnen de rugklachten ook verdwijnen. Zo is het bij mij ook gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga onder een warme douche en hou de warme staaltjes op de pijnlijke plek .
En probeer dan langzaam te bukken .
Dit wekt bij mij heel goed .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen al te gekke medische oorzaken hebt gevonden is het versterken van je buikspieren een goede optie. Door deze spieren sterker te maken word je rug beter ondersteunt en minder belast.

Als het "erin schiet" en je het kunt opbrengen er heen te gaan, is zwemmen een hele goede manier van verlichting. Door het warme water, het lichter zijn in het water, beweeg je je lichaam op een heel ontspannen manier, want ook als je pijn hebt is bewegen toch vaak de oplossing.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing