Het huis dat ik huur is erg gehorig. De buren hebben nu een tv met behoorlijk wat bas tonen. Ook buiten zetten ze de radio keihard. Wat kan ik doen?
De buren die sinds enkele jaren naast mij wonen hebben inmiddels een tv een radio bij elkaar gespaard en dat zal ik weten ook! De huur huizen zijn erg gehorig en ook buiten gaat het op volle sterkte. Ik heb hun nu al drie keer gevraagd of het wat minder kan. Dat gaat een paar dagen goed en dan begint het weer. Van de woningbouw moet je dan handtekeningen verzamelen, maar dat zal moeilijk gaan bij 2 huizen onder 1 kap. Aan hun andere kant loopt een weg. Er bestaat hier ook zoiets als buurtbemiddeling, maar die staat erg slecht bekent. Ik ken er zelf de voorbeelden van. Als ik gespannen naar mijn tv kijk moet ik hem vaak harder zetten om niet gestoord (letterlijk en figuurlijk!) te worden van het gedreun van hun tv/radio. Dit vind ik geen oplossing! Bovendien lokt het volgens mij alleen maar uit.
Wie heeft een tip?
Toegevoegd na 11 uur:
Ben bang dat ik hier niet veel verder mee kom. De wijkagent kent het gezin volgens eigen zeggen: "heel goed" Hij adviseerde buurtbemiddeling, maar het zijn geen mensen om ruzie mee te krijgen. Bovendien is de buurtbemiddeling hier erg beneden de maat!
Denk dat er niks anders opzit dan accepteren of verhuizen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.