Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen of wat gebeurt er als je benzine tankt en bij de kassa blijkt dat je saldo niet toereikend is?

En je ook niet contant kunt betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

je rijbewijs inleveren en geld halen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je het rijbewijs achter laten.
ronron1212
13 jaar geleden
Dan krijg je gewoon een rekening thuisgestuurd. Dit heeft mijn dochter eens gehad in de buurt van Eindhoven. Het was geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel gevallen wordt je kenteken genoteerd en maken ze een kopie van je rijbewijs. Er liggen standaard papieren voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader had een keer een geblokkeerd pasje, omdat hij benzine inplaats van diesel had getankt XD. Hij had ook geen contant geld. Ze gaven 'm gewoon een bonnetje mee naar huis, die die de volgende dag terugbracht & betaalde ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen het mij een keer overkwam, ik kon mijn portemonnaie niet vinden, bleek later naast de stoel te zijn gevallen, -maar goed- ik heb mijn paspoort achtergelaten en ben later teruggegaan om te betalen.

Er is meestal wel een mouw aan te passen.
Rijbewijs achterlaten zou ik niet doen, want dat hoor je helemaal bij je te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf bij de Shell en dit komt regelmatig voor. Én soms is er gewoon niks aan toe doen omdat iemand perongeluk zijn verkeerde pas mee heeft (zonder saldo) of zelfs helemaal zijn pas is vergeten.

Eerst zal de medewerker je vragen of iemand anders in de auto wel de mogelijkheid heeft om de tank te betalen. Lukt dit niet, dan zal je worden gevraagd of iemand niet even geld naar je over kan maken zodat je wel kunt pinnen of dat er iemand langs komt om voor jou te pinnen.

Als er echt geen mogelijkheden zijn om te betalen heeft het station formulieren. Deze kan de klant dan invullen en vervolgens moet de klant aangeven of hij binnen 2 dagen komt betalen op het station of dat hij het geld binnen 2 dagen overmaakt op de rekening. Er gaat wel 5 tot 8 euro aan extra kosten overheen. Ook maakt de medewerker een kopie van ID/rijbewijs.

Vaak is het ook wel af te spreken dat je tijdens de dienst van de pompmedewerker weer terug komt om op een andere manier te betalen. Dan laten ze je vaak wel betalen zonder die extra kosten te moeten betalen.

Soms zijn er mensen die de medewerker niet vertrouwt, bijvoorbeeld omdat hij weet dat een persoon vaker zo'n formulier invult, of dat deze gene het niet overmaakt of komt betalen. Dan mogen ze het weigeren om je die formulieren in te laten vullen en moet je zorgen dat het geld er op een andere manier komt (iemand die langskomt oid). Als het iemand is die veel vaker niet betaalt en vaker doet alsof hij geen pas bij zich heeft, dan kan in sommige gevallen zelfs de politie opgeroepen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan zowel tankstation als degene die erachter staat op dat moment. Als je vaker bij het zelfde station komt, zoals ik, ken je de medewerkers een beetje en kunnen ze wat coulanter zijn. Maar bij een rigide of iemand die zijn/haar dag nie heeft, regeletjes zijn regeletjes meneer, rijbewijs of ID inleveren. Ik zou het er niet op wagen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing