Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de portokosten op mij nemen wanneer ik iemand kosteloos wat aan mij wil laten verzenden?

In een envelop, en dat ik de porto betaal. Kan diegene dan gewoon zonder postzegel naar mij opsturen? Ik meen mij te herinneren dat er bij onvoldoende of geen frankering een kaartje bijzit waarbij je dan bij het postkantoor kan betalen? Of wat is anders de beste manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij geen portokosten op de envelop betaalt de ontvanger. Je krijgt de envelop bezorgd met een kaartje van de post om de portokosten te voldoen. Geldt voor binnenlandse post.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

is het niet zo dat je een postbusnummer kunt registreren bij het postkantoor, op die wijze verrekend TNT de porto met jou.
of als je zelf post toestuurt kun je een gefrankeerde antwoordenvelop insluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak de verzender het geld over dat hij kwijt is aan porto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Onder rembours' verzenden is wat je bedoelt. Google daar maar eens op. De ontvanger betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verzender gaat naar het postkantoor om het pakket of de brief af te geven, en vertelt daarbij dat de ontvanger betaalt. Er wordt dan een sticker op de brief geplakt, en de postbode belt bij u aan om het geld in ontvangst te nemen.
anneliez
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing