Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Brief schrijven?

Een brief schrijven naar burgemeester en wethouders,kan ik voorbeeldbrieven op internet vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Onderstaande website geeft aan hoe brieven, waaronder correspondentie aan het College van B&W, eruit horen te zien:
http://www.edu-actief.nl/zcn/Container%20bestanden/19%20Correspondentie/COR%2004%20Vaste%20gegevens.html

In grote lijnen komt het hierop neer:

Madurodam, 9 augustus 2011

Betreft: overlast hangjongeren

Geacht College,

(Begin je brief met een samenvatting van hooguit 3 zinnen, waarin je kernachtig uitlegt waarover de brief gaat en wat je wilt, b.v.:)

Zoals u weet veroorzaken hangjongeren al jarenlang overlast bij winkelcentrum Keizershof in Madurodam-Zuid. De laatste maanden dreigt de situatie te escaleren. Daarom verzoek ik u dringend maatregelen te nemen om het winkelcentrum extra te beveiligen.

(Vervolgens, in één of meer alinea’s, een verdere uitwerking van je verhaal).

(Tot slot een alinea met je concrete verzoek, b.v.:)

Gelet op de ernst van de situatie verzoek ik u te overwegen om het winkelcentrum ‘s nachts af te sluiten. Natuurlijk ben ik te allen tijde bereid om dit verzoek nader te te lichten.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijk groet,

Jantje Pietersen
Hoogstraat 55,
2345 VV Madurodam
T 03345 - 33334
j.pietersen@madurodamnet.nl
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op vereniging eigen huis vindt je voorbeelden als het onderwerp wonen is.

In het algemeen is een brief aan burgemeesters en wethouders niet anders dan een andere 'nette' brief. Bovenin zet je je naam en adres. Daaronder nasm en adres van B&W. Daaronder de plaats waar je de brief schrijft en de datum.
Dan Onderwerp: xxx (het onderwerp).
Dan Geachte mevrouw..., Of heer ....,

Dan je tekst (klacht of verzoek)

Met vriendelijke groet,

Handtekening

Jouw naam

Vroeger zette je in de aanhef niet Geachte... maar bv Weledelgestrenge ... Maar tegrnwoordig hoeft dat niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing