Kun je aanspoelen na een Zeemansgraf?

Bin Laden heeft vrij snel na zijn dood een zeemansgraf gekregen. Is het mogelijk dat zo'n lichaam dan nog ergens kan aanspoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp idd ook niet zo goed waarom hij zo snel overboord gegooid is. Dat zou volgens het geloof moeten. Maar tja, zouden ze hem een kompas hebben meegegeven zoda hij wel richting Mekka blijft met zijn hoofd?

Het beste antwoord

Nee, ze hebben het verzwaard voordat ze het in zee gegooid hebben.

"Het lichaam werd daar op rituele wijze gewassen zoals de islam voorschrijft. Daarna werd het in een wit laken gerold. Vervolgens werd het verzwaard en overboord gegooid. "

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/296196/Details-vrijgegeven-over-zeemansgraf-van-Bin-Laden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar, het zal je gebeuren dat je tijdens een strandwandeling een aangespoelde Bin Laden tegen komt. Dat de zak verzwaard was heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik zie het al helemaal gebeuren dat door bv haaien de zak wordt opengeknabbelt en Bin Laden weer naar boven komt drijven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de haaien er aan gaan knabbelen, dan spoelt het lijk nog niet direct aan

Andere antwoorden (5)

Ja, maar niet in zijn geheel. Je moet dan denken een stuk bot dat na jaren nog ergens kan aanspoelen.
escape
12 jaar geleden
De kans is klein, afhankelijk van het aantal haaien en andere dieren in de buurt die hem lekker op kunnen knabbelen ;-)

Van de tweehonderzoveel mensen die een paar jaar geleden in zee zijn gestort met een vliegtuig, is ook nooit meer wat teruggevonden.

Overigens wordt het lichaam van iemand die een zeemansgraf krijgt, altijd verzwaard. "Fat chance" dat dat aan spoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste haaien eten geen mensen.
Ze nemen alleen een hap, maar dan vinden ze het niet lekker smaken en eten niet verder.
TEnzij je een enorm hongerige haai hebt.
Daarom overleven ook zoveel mensen een haaien aanval, als je dit vergelijkt met een zeehond (dat de zeehond de prooi is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als 8 haaien 1 hap nemen is die persoon alsnog weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk die nuchterheid, Syts! :P
volgens mij binden ze iets van stenen aan het lichaam waardoor het blijft liggen waar het ligt en een lichaam ontbind natuurlijk ook en je hebt ook nog de haaien ed
dus je hoeft niet bang te zijn ergens Bin laden tegen te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij licht stevig op de bodem omdat hij is verzwaard maar als de touwen los gaan door een haai ofzo zou het theoretisch kunnen of als een vis een stukje eet en die vis wordt opgevist om te eten kan je dus eigenlijk obl nog opeten maar die kans is wel heel klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En tegen die tijd dat het visje aanspoelt, heeft ie Osama an verteerd en uitgepoept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lachen die humor van jouw! Ik zie het al voor me! Obl op mijn bord.
lijken gaan drijven omdat er in de ingewanden gassen onstaan. soms worden mensen opengesneden voor ze te water gaan. misschien was Bin Laden wel zo doorzeefd met kogels dat de gassen kunnen ontsnappen.

ook is hij verzwaard en neem aan dat ie op een plek te water is gelaten waar de (onder)stroming hem, of een deel van zijn lichaam ooit aan zal spoelen.