Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt een restaurant waar gehandicapten werken aan personeel?

Ik heb wel eens van zulke restaurants gehoord, en vroeg me af hoe ze aan personeel komen daar? Plaatsen ze gewoon advertenties of maken ze regelingen met bijvoorbeeld de Brugge en dergelijke organisaties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

In Nederland: Via de sociale werkvoorziening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemeentes hebben vaak een project om deze mensen aan een dagbesteding te helpen. Het mes snijdt dan aan twee kanten; goedkope arbeidskrachten en een leuk (niet te duur) restaurantje. Ik zelf geef leiding aan clienten in een buurtsuper. We krijgen voor elke client subsidie. Zo is het dorp verzekerd van een supermarkt, clienten hebben een dagbesteding en ik heb een baan. 3x winst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal zijn dit gesubsidieerde banen.

je zou dus de gemeente kunnen benaderen, maar ook contact op nemen met zorginstellingen of overkoepelende organisaties om op deze manier naar de mogelijkheden te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak worden er afspraken gemaakt met zorginstellingen. Voor verstandelijk gehandicapten wordt het dan een dagbesteding en krijgt het bedrijf dat ze in dienst neemt er zelf voor betaald of krijgt financiële compensatie van de overheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn het onderdelen van of samenwerkingsverbanden met de organisaties voor gehandicapten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing