Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Misbruik scootmobiel...waar kan ik dit melden?

Bij mij in de straat woont een vrouw die een scootmobiel heeft omdat ze zogezegd niet (of moeilijk) kan lopen.Alleen...ze gebruikt deze nooit,ze doet alles gewoon te voet.Ze heeft deze scootmobiel echt niet nodig,ze zegt dit zelf,maar ze heeft deze toch gekregen.Ze maakt dus misbruik van iets waar ze helemaal geen recht op heeft terwijl andere mensen die het wél nodig hebben kunnen fluiten naar de scootmobiel.Waar kan ik dit misbruik of fraude melden?
PS...voordat jullie allemaal gaan reageren met de opmerking dat ik niet weet of ze hem nodig heeft...lees deze extra uitleg goed...ze heeft zelf gezegd dat ze hem niet nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

als je het wil melden kan je dit bij de gemeente in jouw woonplaats doen bij het wmo of awbz loket. Vaak staat er op de gemeentelijke site wel een mailadres waar je evt je info heen kan sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit kun je niet melden omdat je niet weet waar deze mevrouw verzekerd is.
Je weet ook niet of ze dat ding in het verleden wel nodig heeft gehad.
Er zal destijds bij haar aanvraag gekeken zijn of zij er recht op had of niet.
Of ze moet hem natuurlijk zelf gekocht hebben, dan moet ze het helemaal zelf weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is sprake van misbruik als ze inderdaad een scootmobiel heeft gekregen via de awbz voorzieningen en ze hem echt niet nodig zou hebben. Maar dat is haast onmogelijk je wordt hiervoor echt wel gekeurd. Maar ze kan hem ook zelf hebben gekocht en dat mag
ronron1212
14 jaar geleden
Voordat je een scootmobiel krijgt moet je anders wel een goede reden hebben. Waarschijnlijk heeft ze een chronische ziekte die niet altijd progressief is. Dus er komt een moment dat ze hem toch mischien nodig gaat hebben. Mensen vinden het heel erg om afhankelijk te zijn. Lopen met een rollator of met een scootmobiel rijden is een teken van achteruitgang. De meeste mensen stellen dat uit en als het even beter gaat laten ze hem staan.
Je moet dan ook niet gelijk oordelen, dat ze niks heeft. Vraag haar eens wat ze heeft, dan kan je het mischien begrijpen.
En iedereen die er een nodig heeft krijgt er een. Dus doordat zij hem nu niet gebruikt, zit niet iemand anders thuis omdat die hem niet kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een scootmobiel wordt verstrekt uit de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) deze wet wordt uitgevoerd door de gemeente. Je kunt dus bij de gemeente een melding doen van misbruik. Het kan ook zijn dat ze het ding zelf gekocht heeft via practicomfort of zo iets. Dan kun je er niets van zeggen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze mevrouw iets mankeert wat jij niet kunt zie en dus niet kunt weten als ze het niet vertelt heeft. Dan zou het zomaar kunnen dat ze wel degelijk recht heeft op de scootmobiel. Misschien voelt ze zich de ene dag beter dan de andere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou je met deze persoon kunnen praten, en haar zelf uitleggen dat er zoveel mensen een scootmobiel nodig hebben, en die die niet krijgen, misschien dat deze vrouw zelf wel stappen gaat ondernemen om hem op te laten halen...
dan heb jij geen kwaad geweten achteraf, datje gebeld hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft een "cadeau" gekregen na een weloverwogen beslissing van de gemeente, daarvan maakt ze geen gebruik en dat vindt je niet eerlijk.
Je weet ook niet of de vrouw zich beter voordoet dan ze werkelijk is, dus of ze de hele waarheid vertelt. Ze is jou geen verantwoording schuldig.
Omdat je de overwegingen van de gemeente niet kent kun je er niet goed over oordelen.
Dus informeer eerst in het algemeen, dus zonder namen te noemen, of de gemeente een scootmobiel ongevraagd en ongemotiveerd verstrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat hou jij de boel in de gaten zeg. Als ze mijn man vragen waarom hij hem niet gebruikt zeg hij gewoon "Dat gaat je niet aan". Misschien houdt die mevrouw zich groot, ze is geen verantwoording aan jou schuldig.
Ik heb een invalide parkeerontheffing, zelfs de politie vraag aan mij niet waarom ik hem heb. Ook aan mij zie je niets aan de buiten kant.
Geef je energie aan goede dingen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing