Kan ik een andere Europese partij stemmen dan de Nederlandse partijen, bij de Europese Verkiezingen?

4 maanden geleden
2.5K
ronron1212
4 maanden geleden
Nee dat kan niet je kiest een Nederlandse partij want je woont in Nederland.
jc54
4 maanden geleden
Op de kandidatenlijst staan alleen Nederlandse partijen. Meer keuze hebben we niet.
Ritsuka
4 maanden geleden
Als het goed is heb je thuis een kanditatenlijst ontvangen via de post

Antwoorden (1)

In Nederland kan je stemmen in de stembureaus volgens de daarvoor geldende procedure. Onderdeel van die procedure is dat je op het stembiljet 1 vakje rood kleurt bij de kandidaat van jouw voorkeur.
Omdat op het stembiljet uitsluitend Nederlandse partijen staan, die zich in Nederland hebben aangemeld bij de Kiesraad, is het uitsluitend mogelijk om op kandidaten van Nederlandse partijen te stemmen.
Antwoord op je vraag is daarom Nee.
3 maanden geleden