Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel kwamen de Duitsers na de Tweede Wereldoorlog weer op vakantie in Nederland?

Was in de herfstvakantie samen met heel veel Duitsers op Texel waar de kogelgaten uit WOII nog in de vuurtoren zitten, vroeg het me ineens af...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mijn tante kwam een jaar na de oorlog in Nederland op vakantie, dus zou ik zeggen na een jaar.
Maar wat hebben die gaten in de vuurtoren daar mee te maken? En wat wordt er bedoeld met het onveilig maken door Duitsers van onze stranden? De nieuwe generatie Duitsers zijn netter, gedisciplineerd, fatsoenlijker, etc. dan de meeste Nederlanders.
Laten we eens naar ons eigen oorlogsverleden kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Begin jaren '50 v/d vorige eeuw maakten de eerste hier de stranden alweer onveilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een stukje tekst uit de link hieronder. Het hele
artikel lezen, geeft een nog veel beter beeld, over Duitsers, die al vrij snel na WOII weer op vakantie gingen in Nederland.

"In de eerste helft van de jaren vijftig stijgt het aantal Oosterburen dat een korte vakantie doorbrengt in Nederland snel. Tien jaar na de oorlog beschikken steeds meer Duitsers over geld voor een bezoek aan de bollenvelden en de Noordzee, of voor een dagreisje net over de grens, om goedkope boter en chocolade te kopen.

In 1954 is er met Pasen al topdrukte genoteerd. In het weekeinde van 1 mei, twee weken later, worden mede door de late bloei van de bollen dat jaar alle records gebroken. De Nieuwe Rotterdamse Courant rept over 45.000 Duitsers die alleen al op zondag via Elten naar Nederland waren gereisd. Vóór 12 uur passeerden al 250 autobussen de grensovergang, telde de krant."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing