Waarom bestaan "kletspraatjes" voor een groot gedeelte uit cliche uitspraken?
Als mensen een kennis tegenkomen of iemand waarmee ze niet echt bevriend zijn gaan de gesprekken vaak nergens over. Dus het is vaak "hey alles goed" "ja met jou" "ja gaat ze'n gangetje" "oke, ik ga er weer vandoor, ik spreek je weer".
Ik bedoel dus niet waarom deze mensen geen diepere gesprekken hebben, deze vraag is al eerder gesteld: mensen willen niet aan slechts een kennis vertellen dat het slecht gaat. Ik vraag me dus meer af waarom het altijd met dit soort zinnetjes gaat, en niet bijv.: je komt elkaar tegen in de supermarkt, en jij of die kennis zegt voor de grap met een raar stemmetje expres iets wat cliche is: "zo kom je nooit tegen en zo kom ik je 3 keer per week tegen!" (Terwijl dit helemaal niet zo is) Vervolgens lachen de kennissen en lopen weer verder. Misschien een beetje rare humor, maar dit zou ik dus grappig vinden (tis maar een voorbeeld he), en niet van die saaie "alles goed" gesprekken. Herkent iemand dit?
Toegevoegd na 1 minuut:
ïk bedoelde: "zo kom je elkaar nooit tegen en zo kom je elkaar 3 keer per week tegen!"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.