Sociaal gedrag?
Stel je bent op een verjaardag van een goede kennis. Er is nog een vriendin van de jarige op bezoek en de rest komt een aantal uren later. De vriendin van de jarige zie je voor het eerst hier maak je mee kennis. De jarige praat alleen met de vriendin en ze hebben het over mensen die jij niet kent gebeurtenissen waar jij niet bij bent geweest. Als je er op in probeert te haken richt de jarige zich weer alleen naar die vriendin. Oftewel je voelt je er voor spek en bonen bij zitten. Is dit normaal gedrag van de jarige of ligt dit aan mij. Hoe zou jij hier mee omgaan?
Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor alle reacties! Wat ik zelf nu ga doen is het nog eens op een luchtige manier bespreken (dus niet op de verjaardag zelf) met de goede kennis. Zo van; "goh hadden jullie elkaar al lang niet gezien? Want ik merkte dat jullie veel 1 op 1 aan het praten waren." Dus het antwoord van Jena vond ik het beste.
Maar ook in het antwoord van Wipje vond ik erg goed. Door eerst op een komische manier het gesprek op een ander spoor proberen te brengen.
Toegevoegd na 2 dagen:
ps: ik was trouwens wel uitgenodigd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.