Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Eens of niet eens?

Het getuigt van een gebrek aan emancipatie dat in veel openbare gebouwen de ruimte voor babyverzorging zich in het damestoilet bevindt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Oneens. Je wilt een baby niet blootstellen aan de smeerboel op 'het heren'.
Bij welk proefschrift zat deze stelling?
15 jaar geleden
Oneens. Babyverzorgingsruimtes zijn 'veilige' ruimtes waar baby's gevoed kunnen worden op een wijze die alleen door vrouwen mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt helemaal mee eens, dat zou in beide gelegenheden erbij moeten zijn...

Totaal mee eens... De mannen mogen ook de lasten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens, mannen zitten ook graag droog..... de baby te verzorgen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oneens, waarschijnlijk voor gekozen vanuit praktisch oogpunt, omdat vaak de damestoiletten groter zijn,meer ruimte bieden voor verschoonspulletjes, en dus automatisch geschikter zijn.

Toegevoegd op 19-05-2009 21:53:58
Ik sta bij nader inzien niet voor 100% achter mijn antwoord ( maar laat het toch maar staan..)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet eens.

De scheiding tussen heren en dames toiletten is een gebrek aan emancipatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wees blij dat ze een babyruimte hebben. Soms is deze trouwens op het invalidentoilet, dat doorgaans properder is. Daarnaast is het nog steeds iets wat de vrouwen doorgaans doen, emancipatie of niet, zo is de natuur nu ook weer eens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens. Het bevestigt namelijk een bepaald rollenpatroon: "De vrouw hoort voor de baby´s te zorgen". Naar mijn mening kan de man dat net zo goed doen en zou er net zo goed dus een babyverzorgingsfaciliteit in het herentoilet aanwezig kunnen zijn.

Dus ja, gebrek aan emancipatie (gelijkheid tussen man en vrouw)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oneens, het getuigt dat het zo hoort. Mannen horen te werken om hun gezin te onderhouden. En de vrouw hoort thuis te zijn om hun kind te verzorgen. De man moet hun vrouw bijstaan als de vrouw het niet aan kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing