Hoe kan ik beter omgaan met het rondjes systeem, zonder dat ik een dief ben van mijn eigen portemonnee?
Sinds ik een nieuwe partner heb ga ik regelmatiger wat drinken in een bar. Voorheen deed ik dat nooit, omdat mijn leven anders was toen. Ik vind het wel gezellig, maar mijn probleem is dat ik gewend ben om bv. met een dierbare vriendin of vaste kennissen iets te ondernemen, winkelen, terrasje etc. en mijn huidige partner 'kent' nogal veel mensen ( in hoeverre je dat echt kennen kan noemen) en als we dan in de bar zitten, dan is het maar net wie er dan toevallig binnen waait en hoeveel, en dat gaat zo van: drink er een van mij, en daarna andersom etc. maar voor mij zijn dat vage bekenden en ik heb eigenlijk zoiets van: ik ga niet voor anderen betalen. Ook al krijg ik het terug, punt 1 drink ik zoveel al niet en bovendien wil ik uit principe hier al niet zo aan meedoen,omdat het voor mij maar wat personen zijn waar ik verder niets mee heb. Tot nu toe betaald mijn vriend altijd die paar drankjes ( die niks voorstellen bij zijn hoeveelheid drankjes) Zijn broer is er soms ook bij en daar wil ik wel wat voor terugdoen, maar er zitten dan ook weer anderen bij.
Wie weet een oplossing?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.