Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede tips om te onthouden waar je fiets heb neerzet op een overvol station?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik maak meestal een foto met mijn mobiele telefoon van de plek, waar ik mijn fiets neerzet. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat er herkenningspunten op de foto staan.

Deze methode gebruik ik ook als ik ga stappen. Met een borrel op is het anders soms ook niet makkelijk om de fiets terug te vinden. Geheugen laat je dan soms ook in de steek.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Doe er zo'n hoge oranje vlag op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf het op of doe er kentekens aan die opvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een zadelhoes die jou snel opvalt. Hang er zo'n vreemde bloemenslinger aan.
Dan zie je 'm in elk geval makkelijker in de zee van fietsen.
Anders: opnoteren... 'Links van de grote boom, in de bovenste rij rekken, 3e rek van rechts'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tel de rijen en onthoud : vooraan / achteraan. Dan zit je er nooit ver naast. Wel even een "bewust" moment je plekje visualiseren in je hoofd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een plek neer zetten wat je kunt herkennen aan bijv. de 1e lantarenpaal van recht. Ook is het handig om het zoveel mogelijk op dezelfde plek neer te zetten. Bij een overvol station nogal moeilijk, maar bijv. altijd rechtsvooraan neerzetten en je fiets opvallens maken met stickers, kleurtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een oude keycord onder je zadel knopen, of een voor jou herkenbare sticker op je fiets plakken , en voor je hem plaatst, daar zetten bv waar een vuilnis bak staat, of iets dat niet verplaatst word bv een lantaarnpaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kent me inmiddels en ik ga voor de mentale 'vertrouwen' aanpak.

Dus ik zeg tegen mezelf: "ik weet waar mijn fiets staat en fiets straks weer vrolijk weg."

Even dat beeld in mijn hoofd vastpakken en ik kan met een gerust hart weggaan.

Het woordje "vrolijk" heeft natuurlijk een hele strakke betekenis. Het betekend dat ik aan het einde van de dag nog vrolijk ben (ondanks de eventuele moeheid en stress). En ik vind mijn fiets direct waardoor ik daardoor ook niet chagrijnig zal worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet mijn fiets neer en onthoud daarna: Vanaf de weg de eerste rij fietsen, en dan bij de 3de lantaarnpaal in de buurt. Als ik vlakbij ben, herken ik mijn fiets aan de fietstassen.
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing