Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voordelen van een monogame seksuele relatie en wat zijn de nadelen van een vrije seksuele relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

In het ene geval geen geslachtziekte en in het andere geval geslachtziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is te persoonlijk verschillend, om een algemeen antwoord op te kunnen geven.
Wat voor de een een voordeel is, zal voor de ander een nadeel zijn.
Als ik bv het voordeel van een vrije sexuele relatie noem; het hebben van verschillende sexuele contacten hebben, kan dat voor een ander juist hét nadeel zijn van een dergelijke relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het voordeel is dat je altijd zeker weet dat je hem of haar voor je eigen hebt
het nadeel is dat je moet delen met een ander en dat de kans dat je dan een ziekte oploopt heel groot is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monogaam is vertrouwd en kun je zo spannend maken als je samen wilt. Er is altijd iemand die op je wacht en die je maatje is.
Vrije seksuele relatie kan spannend zijn maar ook enorm een kater geven.
Vaak kom je toch weer in een leeg huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voordelen zijn,dat je nooit zult zeggen : Ik hou van je Marie,terwijl je met Anna getrouwd bent. Scheelt een hoop gelazer.
De nadelen van die ander zijn,dat je nooit zeker kunt weten,waar je die SOA hebt opgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt 2 vragen ineen; zoiets als, wat is er mooi aan zwart en lelijk aan wit.
Je kunt de voor-en nadelen van het een en van het ander op een rij zetten.
Een antwoord op je vraag, voor zover mogelijk;
Als je écht monogaam bent weet je wat je aan elkaar hebt.
Binnen een vrije seksuele relatie kun je bepaalde afspraken maken, tot zover en niet verder, of je laat elkaar helemaal vrij, en dan nog alles wat er tussen ligt. Er is geen eenduidig antwoord op je vraag te geven.
Een relatie is maatwerk; een serie afspraken tussen twee, of soms meerdere mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een monogame relatie werk je aan het geluk van allebei. Bij een vrije relatie gaat het alleen om jouw eigen genot.
Een monogame relatie heeft meestal diepgang, het gaat niet alleen om sex. Vrije seksuele relaties gaan zelden verder dan een uurtje plezier.
Bij een monogame relatie kan je op de ander rekenen. Bij een vrije seksuele relatie heb je uiteindelijk niemand om op terug te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik benijd je om je keuzemogelijkheden maar welke dame zou in zijn voor een slippertje terwijl ze goed op de hoogte is van je gelukkige, liefdevolle kinderrijke huwelijk met je vrouw voor altijd? ik denk niet; dat zijn er nooit veel, tenzij uit de betaalde sector. Ben je een (jonge) man? Ik denk het wel want dan weet je ook niet, dat seks voor vrouwen het bindmiddel is tot een relatie. Overigens zijn er variaties op het monogame huwelijk of betrekking zoals poly-amoureux en zoals bij bepaalde geloofovertuigingen mormonen b.v.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor en nadelen zijn legio maar zeer persoonlijk. waarom stel je eigenlijk de vraag alsof er alleen maar voordelen zouden zijn bij monogame relatie en waarom er slechts nadelen zouden bestaan bij een vrije relatie. Andersom kan net zo goed maar zo te zien ben jij monogaam en wil je graag hieraan vasthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van monogamie is dat je niet te lang moet op zoek gaan als je zin hebt in sex. Het nadeel van een vrije seksuele relatie is vaak dat op het moment dat je behoefte hebt aan sex je partner al onder of op iemand anders ligt terwijl jij misschien niemand in de buurt hebt om je lusten mee te beleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de eerdere antwoorden niet gelezen, maar iedereen moet doen wat hij of zij denkt nodig te hebben.
Ik vind het al moeilijk genoeg om van mezelf te houden, en laten we eerlijk zijn, we willen ons goed voelen.
Ik heb nu een partner die mij laat zijn wie ik ben. en natuurlijk vice versa. Ik heb totaal geen behoefte aan een vrije seksuele relatie omdat mijn ervaring is dat als ik mezelf kan zijn, en het gevoel kan hebben totaal te versmelten in de ander zonder verwachtingen sex helemaal niet belangrijk is, het gaat om wat je samen teweegbrengt. Het moet mij goed doen, en ik kan me niet voorstellen dat als je vrije seksuele relaties hebt, dat dat je goed doet, ik denk eerder dat je dan zoekende bent, niks mis mee, ik hoop alleen dat je vind wat je zoekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing