Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou de wereld beter af zijn als vrouwen het voor het zeggen hadden?

Dat hoor je vrouwen soms wel eens zeggen. Er zouden dan geen oorlogen zijn. Vrouwen zouden de betere leiders zijn.

Zie ook deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vrouwen-onderling-minder-vriendelijk-mannen.9056

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel beter inderdaad... Vrouwen blijven beter bij hun gevoel, dat is al reden genoeg denk ik...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat we beter af zijn als de mensen die het voor het zeggen hebben, afkomstig zijn uit een zo groot mogelijk talenten-reservoir.

Het niet-in-aanmerking-laten-komen van de helft van onze talenten (als alleen mannen of alleen vrouwen het voor het zeggen zouden hebben), dan is dat duidelijk een voorbeeld van gemiste kansen!

Wat in het verleden ook al bewezen is, maar we gaan wel de goede kant op:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Absoluut.
Alleen zullen mannen dat proberen te voorkomen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Hoezo geen oorlogen, waren er geen oorlogen bij cleopatra en thatcher? Neuhhhhhhhh, ik denk dat er weinig verschil zou zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik denk het wel. Ik heb met regelmaat onderzoeken gelezen dat vrouwen bijvoorbeeld betere leiders zijn in het bedrijfsleven. Een onderneming met een vrouwelijke leider maakt zelfs veel minder kans om failliet te gaan dan eenzelfde onderneming met een man achter het roer. Dit heeft puur te maken met de kwaliteiten van een vrouw. Op het gebied van visie scoren mannen echter beter dan vrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen zijn alleen betere leiders, als ze leiding geven aan mannen... Als ze leiding geven aan vrouwen, werkt het systeem niet meer, en werkt het juist averechts.
Maar hoe zou de wereld eruit zien? Zouden we gebouwen/wegen/infrastructuur hebben? Zijn toch voornamelijk mannen die in de (wegen)bouw werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is moeilijk om daar ja of nee op te antwoorden, omdat de wereld over het algemeen nog steeds bestuurd wordt door mannen. Maar ik vind het wel een interessant idee, ben er wel van overtuigd dat het allemaal heel 'anders' zou worden.

Dit doet me trouwens denken aan een boek dat ik in mijn kindertijd heb gelezen, maar waarvan nu auteur en titel me natuurlijk niet te binnen willen schieten. In dat boek ging het over een land dat juist door alleen maar vrouwen werd geregeerd enzo, en daarom waren er inderdaad geen oorlogen en meer van die narigheid.

(...)

Ah, wat heerlijk dat we tegenwoordig Google en Wiki hebben: ik bedoel dus 'Kinderen van moeder Aarde' van Thea Beckman.

"Volgens de legende is eeuwen eerder vanuit Yselân (IJsland) een vrouw naar Thule gekomen en heeft daar de verspreid liggende gemeenschappen samengebracht en het bestuur aan vrouwen gegeven. Volgens haar kunnen vrouwen beter regeren dan mannen, omdat mannen altijd macht nastreven en alleen aan zichzelf denken."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen vallen juist op machtzuchtige mannetjes die graag oorlog voeren (de alpha-mannetjes). Een lieve goede nerd is niet sexy. Daardoor zijn zij indirect de schuldigen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat machtige vrouwen gevaarlijker kunnen zijn dan machtige mannen.
En wel om het feit dat vrouwen geraffineerder zijn ( niet generaliserend negatief bedoeld overigens)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzin. Het gaat om de mens en zijn instelling.
Er zijn zowel mannen als vrouwen die geschikt kunnen zijn. Deze hebben niet altijd keuzevrijheid om het te voorkomen.
In vroegere tijden was het wel zo, maar ook niet alle.
Geef een mens macht en de ware persoon openbaart zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste vrouwen aan de macht lijken toch weer op mannen. Kijk maar naar Thatcher of Rita Verdonk.

Er is veel onderzoek naar gedaan, maar dat vrouwen betere leiders zijn is niet onomstotelijk bewezen. Dat ze slechtere leiders zijn, wil ik daarmee niet zeggen, trouwens. Het zou kunnen dat vrouwen minder oorlogen zouden beginnen, maar als het eenmaal zover komt, kunnen vrouwen veel gemener zijn dan mannen, en verzoenen mannen zich sneller dan vrouwen.

Ik vind het eigenlijk een heel complexe vraag, en te hypothetisch om er een duidelijk antwoord op te kunnen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ik geef je 1 reden om te beginnen, een vrouw kan meerdere dingen te gelijk. dus kan bellen en mailen te gelijk, scheelt de helft van de tijd de helft van het uitbetalingspercentage, dus ook geen credit crisis meer :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Djools;

Net zoals een wereld die werd (en misschien nog steeds wordt) gedomineerd door mannen niet het ideaal is, omdat belangen van vrouwen er vaak bij inschoten denk ik dat het omgekeerd ook niet veel beter zal werken. Een gelijkwaardige en evenredige verdeling van taken, verantwoordelijkheden en belangen lijkt mij de best werkende oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen onderling vechten gemener dan mannen. Mannen leggen ruzies meestal sneller bij. Dus ik denk niet dat de wereld beter af zou zijn.
Bovendien denk ik dat alle mannen dan werkzaam zullen zijn in schoenenfabrieken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We male are all Al Bundy?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding