Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

'JouW rol', maar anyway.

Wat zie ik als mijn rol in het leven?

Zoveel mogelijk te leren binnen dit leven, zoveel mogelijk positieve energie overbrengen waar het kan. Anderen zoveel mogelijk de kans te geven te leren wat zij willen (door aandragen van informatie, niet antwoorden). Dat is ook waarom ik GV wel prettig vind als medium hiervoor.

Ik probeer altijd veel empirisch te leren, hiermee krijg je een betere onderbouwing voor wat je daar uit leert. Dit maakt het voor mij makkelijker om mensen iets uit te leggen op een manier dat ze er iets aan hebben (analogie).

Mijn rol dus: Mijn vrouw gelukkig maken, de wereld zoveel mogelijk beter maken door iedereen z'n leermogelijkheid te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het leven te leven zo goed ik al kan.... meer kan ik niet doen... Mij is nooit gevraagd om te leven, ik moest gewoon en nu ik er toch ben, probeer ik het zo goed mogelijk te doen, dat is alles... Een doel daar geloof ik niet in, mijn reden van bestaan kent ook geen doel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoezo zou er altijd een rede moeten zijn?
Ik zie mijn doel iets anders ook al ben ik er niet direct mee bezig tot dusver, moet ik nog in groeien.
Ik denk dat ons leven wel een doel heeft en probeer zo goed mogelijk te leven en met mensen om te gaan.
Niet alleen omdat ik probeer het christelijke geloof na te streven (ook al ben ik nog erg zoekende) maar ook voor de omgang met anderen. Ik wil aanschouwd worden als een prettig persoon.

Daarnaast probeer ik als christen later in de hemel te komen omdat ik zeker weet dat er meer is dan alleen maar niks na de dood. Uiteindelijk zal het leven ook saai en eentonig zijn denk ik.

Op dit moment feest ik me de griep in, maar schiet er eigenlijk niks mee op, het is continu hetzelfde en het is na een week ook niet meer leuk.
Wat ik ervaarde op de momenten dat ik dicht tegen geloven aanzat ik een zalig gevoel had. Probleem is alleen dat je het moet blijven voeden je geloof, iets waar ik moeilijk aan toe kom en waar men de tijd voor moet nemen om bijvoorbeeld te verdiepen in stof die met het geloof te maken heeft.
Iets wat tijd kost, iets wat je moet maken...
En daar kom ik op het moment niet echt aan toe...zonde dus eigenlijk.

Dat er tegenwoordig weinig mensen meer geloven komt omdat men alles probeert te relativeren...niet echt gek ofzo. MAar het blijven net als het geloof theorieën.

Ik voel me goed bij het Christelijke geloof dus en leef op de aarde ter voorbereiding op de hemel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
MIJN rol in het leven ? ach die is zo klein en onbenullig in het grote geheel. Op lokaal niveau is die veel groter. Vaak merk ik dat vrienden en kennissen bij mij steun en advies vinden. Dus misschien zou je het kunnen omschrijven als steunpilaartje ? Zolang ik zelf ook maar af en toe mijn steunpilaartje vind is dat best vol te houden. Verder doe ik gewoon mijn best mijn leven naar beste kunnen invulling te geven zonder mezelf te verloochenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"het leven" heeft geen doel; de natuur is doelloos.
mijn rol in het leven is het een beetje aangenaam te maken voor mezelf en mijn omgeving.
(en zoveel mogelijk goeievragen te verzinnen uiteraard)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met mijn omgeving bedoel ik uiteraard mijn gezin, ouders, vrienden, kennissen, collega's, huisdieren, SOS-kind, kortom al het leven wat op mijn pad komt.
Mijn rol in het doel van het leven is ervoor te zorgen dat het met mijn kinderen goed gaat en komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding