Had ik mijn gasten gisterenavond minder wijn moeten inschenken? Zie uitleg.?
Gisterenavond hebben wij voor 6 personen gekookt. 1 koppel zou in principe opgehaald worden door hun dochter, dit ging niet door. Bij het andere koppel zou de vrouw terugrijden. Wij zelf zijn het 3e koppel. Koppel 1 en 2 gingen dus samen naar huis in 1 auto. Alle vier hebben ze overvloedig veel gedronken, waaronder de bobbin die 2 flessen wijn heeft genuttigd. Ze zijn allemaal goed thuisgekomen, maar toch knaagt het aan me omdat ik vind dat ik zelf mss had moeten aangeven "jij krijgt geen wijn meer want je moet rijden".
Toegevoegd na 5 dagen:
Gezien de reacties hier nog een uitbreiding; we zijn om 19h begonnen met een limoncello, om 20h werd de 1e gang geserveerd met wijn, de wijn werd steeds bijgeschonken, rond 21.30h serveerden wij de 2e gang (weer wijn) en rond 23.00h de 3e gang (weer wijn). De avond duurde tot 5h. Het was een lange zit. In oktober zijn we weer bij elkaar maar eten we bij koppel 1. Ik ben de bobbette. Ik zal aan het begin van de avond 1 of 2 glaasjes drinken en daarbij houdt het voor mij op. Maar zo steek ik in elkaar. Ik ben wel van plan om het "bobprobleem" op die avond aan te kaarten. Lijkt mij een goed moment. Ik wil er dan ook op aandringen dat de bob ook echt zijn verantwoording draagt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.